آغاز اجرای طرح احداث جایگاههای کوچک در کلانشهرها
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا،محمدرضا مظلومی با بیان اینکه بحث اجرای طرح برندسازی جایگاههای سوخت کشور از پارسال با دستور مقام عالی وزارت نفت آغاز شده است،گفت:دستور عملهای لازم برای ایجاد سیستمهای برندینگ یا شرکتهای صاحب صلاحیت آماده و ابلاغ شد که با اعلام فراخوان شرکت پخش فرآوردههای نفتی بیش از ۴۰ تقاضا دریافت کردیم.
وی با بیان این که از میان ۴۰ شرکت متقاضی دریافت مجوز تاکنون چهار شرکت موفق به تکمیل مدارک شدند،افزود:از این تعداد ٢ شرکت صاحب برند با گذراندن مراحل نهایی موفق به دریافت مجوز احداث جایگاههای کوچک شدند.
به گفته مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران،اقدامهای لازم برای صدور مجوز رسمی فعالیت این ۲ شرکت از هفته آینده انجام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد:با استقبال خوب صورت گرفته از سوی شرکتهای صاحب نام تا پایان شهریورماه علاوه بر این دو برند حدود 8شرکت دیگر با تکمیل مدارک و احراز شرایط،موفق به کسب مجوز احداث جایگاههای کوچک در کشور و ارائه خدمات به مردم شوند.
مظلومی با اعلام این که مجوز فعالیت این ۲ شرکت،تائید شده کشوری است،گفت:شرکتهای صاحب برند و توانمند در این زمینه میتوانند تنها در سطح استان یا شهرستان درخواست فعالیت داشته باشند اما از سوی شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی با تاکید بر این که اولویت اجرای طرح برندسازی رفع نیاز کلانشهرها به جایگاه های سوخت است،اظهار کرد:این طرح با هدف افزایش کمیت جایگاهها و نازلهای سوخت در کلانشهرها به مرحله اجرا رسیده است و به طور قطع با رفع نیاز کلانشهرها،شهرهای دیگر در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت.
مدیربازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در مورد تعیین مشوقهای لازم برای فعالیت برندها گفت:پیگیریهای لازم برای تعیین و اعلام مشوقها صورت گرفته و امیدواریم به زودی با جمعبندی نهایی از سوی وزارت نفت ابلاغ شود.
وی با تاکید بر این که شاخصها و امتیازاتی برای ارتقای کمیت جایگاههای عرضه سوخت در کلانشهرها تعیین شده است،افزود:تعیین تعداد نازلها در کلانشهرها با توجه به اولویت طرح احداث جایگاههای تک تلنبه و تک نازل برحسب نیاز خواهد بود که امیدواریم با سیاستها و تمهیدات اندیشیده شده تعداد نازلهای عرضه سوخت در کلانشهرها افزایش یابد.
مظلومی در پایان اعلام کرد:شرکتهای صاحب برند موظف به رعایت همه دستور عملهای شرکت پخش فرآوردههای نفتی در کشور هستند و باید محدویتهای استانی یا منطقهای را در روند فعالیتشان لحاظ کنند.
انتهای پیام/