دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 20:44

پزشکیان: خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم

پزشکیان: خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم
رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از اصحاب رسانه، گفت: ما افتخارات و دیدگاه‌های بزرگی داریم که بنده ترجیح دادم آنها را تبیین کنم؛ اگر ما در جامعه مشکل داریم خودمان باید این مشکلات را حل کنیم و نمی‌توان از کس دیگری انتظار داشت این مشکلات را حل کند. خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم.
کد خبر : 926463

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان عصر امروز چهارشنبه در دیدار جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به بحث مطرح شده در این نشست از سوی برخی اهالی رسانه درباره تضعیف مرجعیت رسانه‌های داخلی تصریح کرد: عامل و ریشه این مشکل عملکرد خود ماست و ربطی به بیگانگان ندارد؛ اگر رسانه‌های ما مراقب حفظ اعتماد مخاطبان و افکار عمومی نباشند و اخبار نادرست منتشر کنند، مرجعیت آنها تضعیف می‌شود.

رئیس‌جمهور انتشار اخبار ناصحیح و بعد ارائه تحلیل و اخبار متکی به آن خبر ناصحیح اولیه را از دیگر مشکلات عرصه اطلاع‌رسانی برشمرد و افزود: از قول ما نقل شد که می‌خواهیم با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کنیم و بعد که چنین اتفاقی نیفتاد، از ما انتقاد شد که چرا به وعده خود عمل نکردید، در حالی که ما اساساً چنین وعده‌ای نداده بودیم.

پزشکیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر وقت زیادی را برای تعیین ترکیب کابینه دولت چهاردهم صرف شده است، اظهار کرد: بنای ما این بوده و هست که بر اساس همان وعده تشکیل دولت وفاق، افراد توانمند از هر جناح و گروهی در کابینه حضور داشته باشند. مشکل ما در وهله اول افراد نیستند، بلکه این انتخاب راه غلط است که مانع از رسیدن ما به مقصد می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تأکید خود در تبلیغات و مناظرات انتخاباتی بر اهمیت اجرای اسناد و سیاست‌های کلی نظام گفت: سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز کشور بر اساس کار کارشناسی تدوین شده است و این‌گونه نیست که زمان اجرای آن گذشته باشد؛ چشم‌انداز برآمده از نوع نگاه و خواست ماست، همه ما دوست داریم که در منطقه اول باشیم، در کشور تبعیض نباشد، رفتار و زندگی ما برای منطقه و جهان الهام‌بخش باشد، آیا گذر زمان می‌تواند این اهداف و مطالبات را از ذهن و دل ما بیرون کند!

پزشکیان با اشاره به توصیه برخی افراد به وی مبنی بر اینکه در مراسم تنفیذ و تحلیف خود وضعیت موجود را نقد کند، خاطرنشان کرد: شما بهتر از بنده می‌دانید که ما چقدر مشکل داریم، بنده هم می‌توانستم در مراسم تنفیذ و تحلیف از این مشکلات انتقاد کنم، اما به خود اجازه ندادم در مقابل دیدگان افراد خارجی که در این مجالس حضور داشتند، معایب و مشکلات خودمان را مطرح و برجسته کنم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنده از این کار دوری کردم، گفت: ما افتخارات و دیدگاه‌های بزرگی داریم که بنده ترجیح دادم آنها را تبیین کنم؛ اگر ما در جامعه مشکل داریم خودمان باید این مشکلات را حل کنیم و نمی‌توان از کس دیگری انتظار داشت این مشکلات را حل کند. خودمان باید مشکلاتمان را حل کنیم.

پزشکیان با تأکید بر اهمیت نقد منصفانه افزود: نقد یکدیگر مشکلی ندارد، اما در نقد باید انصاف را رعایت کنیم. به خصوص بنده از دیگران بیشتر به نقد احتیاج دارم چرا که بنده هم بی‌عیب نیستم و مسئولیت بزرگی نیز بر عهده دارم.

رئیس‌جمهور در ادامه با تشبیه سند چشم‌انداز به مثابه هدف و سیاست‌ها و قوانین به مثابه جهت و راهنمای حرکت به سمت هدف اظهار داشت: اگر در جهت درست و در راستای مسیری که به سوی آن راهنمایی شدیم حرکت کنیم، مشکلات رفع خواهند شد. بنده دولت وفاق ملی را مطرح کردم چرا که باور دارم در همه دولت‌های گذشته افرادی بودند که می‌خواستند برای تأمین منافع کشور و مردم کار کنند و باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

پزشکیان با تأکید بر اینکه بار دیگر می‌گویم که جدا از مباحث اعتقادی، سند چشم‌انداز کشور از نظر علمی و مدیریتی نیز کاملاً قابل دفاع است، تصریح کرد: طبیعی است که هر کدام از ما بخواهیم به مقصدی که سند چشم‌انداز ترسیم کرده برسیم. باید هم قسم شویم و به جای اختلاف با یکدیگر بر مبنای باور، صداقت و درستی در مسیر تحقق چشم‌انداز همکاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته