دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1403 - 09:31

تصاویر نجومی سی‌ویکم تیر (۲۱ ژوئیه)

تصاویر نجومی سی‌ویکم تیر (۲۱ ژوئیه)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 923111

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

فضانورد باز آلدرین در عکسی که در طول ماموریت آپولو 11 در 20 ژوئیه 1969 گرفته شده است، در کنار پرچم بر روی ماه ایستاده است.

تصاویر نجومی سی‌ویکم تیر (۲۱ ژوئیه)

تصویر روز apod

صخره ای به نام کینگ وآف وینگز (King of Wings) در نیومکزیکو آمریکا واقع است و سقف آن چند متر بر فراز آن قرار دارد. این نوع تشکیل سنگ در قاره آمریکا هودو (Hoodoo) اطلاق می‌شود. عکاس این تصویر بیش از یک سال صبر کرد تا در آسمان صاف و با نورپردازی مناسب در برابر درخشش پس زمینه طبیعی این عکس را بگیرد. در تصویر کهکشان راه شیری را می‌بینید که مانند یک نوار در سراسر آسمان کشیده شده است

تصاویر نجومی سی‌ویکم تیر (۲۱ ژوئیه)

تصویر روز skyandtelescope

کنت براسارد (Kenneth Brassard) محل عکس، لین، ام‌ای ایالات متحده آمریکا است. تاریخ و زمان عکس 14 جولای 2024، ساعت 11 شب EST است. تجهیزات مورد استفاده شامل تلسکوپ، دوربین، فیلتر و لوازم جانبی است. این تصویری از یک خوشه کروی به نام M13 است که به عنوان خوشه بزرگ هرکول نیز شناخته می‌شود. خوشه مزبور شامل صدها هزار ستاره است که در فضای کوچکی به وسعت حدود 145 سال نوری است. تعداد تخمینی ستاره‌ها در M13 حدود 500000 است.

تصاویر نجومی سی‌ویکم تیر (۲۱ ژوئیه)

تصویر روز earthsky

ماه  کامل در ساعت 10:46 شب 20 جولای 2024 در دوبلین ایرلند تقریباً ظاهر شد. روشنایی 99.6 درصد بود. ماه که به نام باک مون (Buck Moon) نیز شناخته می‌شود، حدود ساعت 3 صبح غروب می‌کرد و تنها مدت کوتاهی را در آسمان سپری می‌کرد. این رویداد با استفاده از Pentax X5 و Canon PowerShot SX620 H ضبط شده است.

تصاویر نجومی سی‌ویکم تیر (۲۱ ژوئیه)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته