دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1403 - 12:00

استفاده هوشمندانه و به‌صرفه از اختراعی چندکاره/ وقتی کار برای بیماران آسان می‌شود

استفاده هوشمندانه و به‌صرفه از اختراعی چندکاره  وقتی کار برای بیماران آسان می‌شود
محققان یک شرکت فناور موفق به اختراع دستگاهی شده‌ند که تمامی امکانات و شرایط استفاده در منزل را به صورت پورتابل داراست و چندکاره بودن آن نیاز کاربر را از خرید چند محصول برطرف می‌کند.
کد خبر : 922925

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ امیرحسین صفاری دانشجوی دکتری مکانیک گرایش ساخت و تولید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد است. او ایده‌پرداز، دارای ثبت اختراع نخستین مولتی ترکشن پرتابل، دارای دو مقاله معتبر درزمینه جوشکاری و پزشکی بوده و اکنون مدیرعاملی یک شرکت فناور را عهده‌دار است.

صفاری درباره شرکت متبوع خود و زمینه کاری آن توضیح داد: این شرکت فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۹ با دستگاه مولتی ترکشن پرتابل در زمینه فیزیوتراپی آغاز کرد، هدف اصلی شرکت ارائه محصولات باکیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی از لحاظ کیفیت بوده است.

وی ادامه داد: با اینکه این محصول (دستگاه مولتی ترکشن پرتابل) در خارج از کشور نیز بدون رقیب بوده، شرکت برای تکمیل سبد محصولات خود به سمت محصولاتی رفته است که بتواند تقریباً تمامی نیاز‌های یک بیمارستان را از لحاظ انواع تخت‌ها، برانکارد، ترالی، کمد‌های نگهداری دارو و... برطرف کند.

استفاده هوشمندانه و به‌صرفه از اختراعی چندکاره/ وقتی کار برای بیماران آسان می‌شود

مدیرعامل شرکت فناور«پارتاک طب» یادآور شد: دوسال قبل از راه‌اندازی شرکت، تیم متخصص و طراح روی ایده مشغول فعالیت بودند و این محصول (دستگاه مولتی ترکشن پرتابل) توانست مجوز رسمی خود را از سازمان غذا و دارو کسب کند و به عنوان اختراع ثبت شود.

صفاری با بیان اینکه این شرکت دارای مجوز‌ها و افتخارات زیادی است، گفت: شرکت ابتدا در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد مستقر بود و اکنون در پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه مشغول فعالیت و برای دانشگاه افتخارات و اعتبارات زیادی به همراه داشته و دانشگاه نیز در حد توان و امکانات در اختیار، همکاری‌های لازم را انجام داده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که محصول و نوع خدمت شرکت فناور شما چه نیازی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف می‌کند؟ به آنا گفت: با توجه به اینکه مراجعه به پزشک و مراکز درمانی در کلان‌شهر‌ها و شهرستان‌هایی که دور از مراکز استان‌ هستند برای بیماران کار بسیار دشواری است و امروزه حجم ترافیک بسیار بالا رفته و مشکل تردد، جای پارک و ... بسیار وجود  دارد و در شرایطی که مراجعه به مراکز درمانی خطرناک باشد (دوران کرونا) درمان در منزل راهکاری بسیار هوشمندانه و به‌صرفه است که «دستگاه مولتی ترکشن پرتابل» می‌تواند نیاز بیمار را در این مواقع برطرف کند.

استفاده هوشمندانه و به‌صرفه از اختراعی چندکاره/ وقتی کار برای بیماران آسان می‌شود

به گفته صفاری، دستگاه مولتی ترکشن پرتابل به عنوان محصولی که تمامی امکانات و شرایط استفاده در منزل را به صورت پورتابل داراست، چندکاره بودن آن می‌تواند نیاز‌های بیشتری را برطرف کند.

فعال حوزه فناوری با بیان اینکه این محصول مشابه داخلی یا خارجی ندارد، درباره ویژگی‌های آن تشریح کرد: این محصول پرتابل است و استفاده از آن در منزل، مطب یا اماکن بزرگ درمانی بسیار آسان است و چندکاره بودن آن نیاز کاربر را از خریدن چند محصول برطرف می‌کند.

وی نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور را بالابودن هزینه‌های تولید، سخت بودن مسیر اخذ مجوز‌های لازم، بالابودن هزینه‌های اداری و دفتری و بالابودن میزان مالیات دریافتی دانست و تأکید کرد: بهتر است تجهیزات فناورانه به‌روز‌تر و امکان دسترسی بیشتر به آنها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته