دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 08:47
در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد رخ داد؛

3 المان زیست‌بوم فناوری که شاه‌کلید تبدیل علم به ثروت شدند

3 المان زیست‌بوم فناوری که شاه‌کلید تبدیل علم به ثروت شدند
رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: به تازگی در این دانشگاه 3 المان مشخص در حوزه زیست‌بوم فناوری راه‌اندازی شد. مرکز رشد، سرای نوآوری طلا و جواهرات و در نهایت پارک علم و فناوری که هر سه شاه‌کلید تبدیل علم به ثروت هستند. 
کد خبر : 916133

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در نشستی با حضور بیش از یکصد نفر از معتمدین و خیرین شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد:‌ رویکرد اصلی این است که تلاش گذشتگان را ارج نهیم بر همین اساس سیر تأسیس این واحد دانشگاهی و تحول آن را به‌صورت مصور در قالب موزه دانشگاه تأسیس کردیم که همه روزه مورد بازدید و استقبال دانشگاهیان قرار می‌گیرد با دیدن سیر تکامل می‌بینند چطور در مدت‌زمان محدود؛ اما نیت پاک و اراده‌ای قوی از بیابانی متروک، این شهرک عظیم دانشگاهی احداث شد.

وی افزود: به تازگی سه المان مشخص در حوزه زیست‌بوم فناوری راه‌اندازی شد. مرکز رشد، سرای طلا و جواهرات و در نهایت پارک علم و فناوری که هر سه از موضوعات اساسی و شاه‌کلید تبدیل علم به ثروت هستند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با ارائه آمار دانشجویان به تفکیک هر مقطع تحصیلی گفت: سبد توزیع رشته‌های تحصیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه و منطقه بوده؛‌ وجود ۱۴ دانشمند دو درصد برتر جهان، پنج دانشمند یک درصد برتر جهان، ۹۲ آزمایشگاه و ۵۹ کارگاه مجهز تخصصی، ۳۰۹ خدمت آزمایشگاهی و ۲ هزار و ۶۰۰ عنوان تجهیز آزمایشگاهی در واحد نجف‌آباد، زیرساخت‌های پژوهشی مناسبی برای تبدیل پژوهش به فناوری برای حل نیاز جامعه و اثرگذاری آن به وجود آورده است.

نعیمی با بیان مراحل زیست‌بوم از مرکز رشد به پارک علم و فناوری و در نهایت رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان به راه‌اندازی کارخانه تولیدی در دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: کارکنان این کارخانه‌ها را اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تشکیل داده‌اند. ساخت پروتز پای قطع شده توسط شرکت دانش‌بنیان، سیستم مانیتورینگ پزشکی، دستگاه‌های اکسیژن سنج، توان‌سنج و دارویار ازجمله اقدامات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری این واحد دانشگاهی است.

رئیس واحد نجف‌آباد به تحصیل قریب به 2 هزار نفر دانشجوی غیرایرانی شاغل در دانشکده بین‌الملل اشاره کرد و امکانات حوزه معاونت دانشجویی ازجمله خوابگاه‌های داخل دانشگاه و امکانات رفاهی برای دانشجویان را شرح داد.

به گزارش آنا، در این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، با ارائه گزارشی از گذشته تا حال، افتخارات و دستاورد‌ها در سطح کشوری و بین‌المللی، وضعیت امروز و چشم‌انداز آینده این واحد دانشگاهی را تا رسیدن به نقطه مطلوب دانش شهر ایران تشریح کرد و در پایان به سؤالات حضار پاسخ گفت که با طولانی شدن جلسه، ارائه اطلاعات کامل درباره پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه، مورد تأیید و تحسین حضار قرار گرفت و در پایان نشست از زحمات رئیس و سایر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته