دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا

داداش زاده: یک زمان بازی در استقلال و پرسپولیس آرزوی بازیکنان بود/یک مدیر برنامه سال‌ها است بازیکنان بزرگ را جا به جا می‌کند

داداش زاده: یک زمان بازی در استقلال و پرسپولیس آرزوی بازیکنان بود یک مدیر برنامه سال‌ها است بازیکنان بزرگ را جا به جا می‌کند
بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال گفت: یکی از مدیر برنامه‌هایی که فوتبالیست بوده و دوره ایجنتی را در مجارستان دیده، سالیان زیادی است که در نقل و انتقالات تیم‌های بزرگ ایران و بازیکنان مطرح نقش بزرگی دارد.
کد خبر : 922306

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه در فصل نقل و انتقالات مدیر برنامه‌هایی هستند که با ترفند‌های مختلف عامل افزایش بی رویه قیمت بازیکنان می‌شوند، اظهار کرد: یکی از مدیر برنامه‌هایی که فوتبالیست بوده و دوره ایجنتی را در مجارستان دیده، سالیان زیادی است که در نقل و انتقالات تیم‌های بزرگ ایران و بازیکنان مطرح نقش بزرگی دارد. زمانی که مربی داماش بودم و مدیرعامل امیر عابدینی بود برای تیم داماش بازی کرد. تیمی که سرمربی‌اش فیروز کریمی بود.

فوتبال ما دست دلال‌ها افتاده

وی ادامه داد: خواسته یا ناخواسته فوتبال ما در این سال‌ها دست دلال‌هایی افتاده که به آنها مدیر برنامه یا همان ایجنت می‌گویند. حالا مطرح‌ترین ایجنت که بازیکنان صاحب نامی را به تیم‌های مختلف داده و حتی تعداد زیادی از این بازیکنان خداحافظی کرده‌اند، از شیوه‌های متعددی استفاده می‌کند تا بازیکنان خود را به تیم‌های مختلف بدهد و چون راه بازارگرمی را خوب بلد است، قیمت بازیکنان را بالاتر می‌برد و درآمد او هم در این است که قرارداد‌های بلندمدت بسته نشود تا بتواند هر فصل بازیکنان زیادی برای انتقال به تیم‌های لیگ برتری داشته باشد. ضمن اینکه بازیکنانی هم بوده‌اند که باعث شده تا لژیونر شوند یا بالعکس خارجی‌های که به فوتبال ایران آورده است.

رضاییان را به رقیب پرسپولیس داد

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: برخی ایجنت‌ها همانند وکلایی هستند که به راحتی موکل خود را دور می‌زنند و برای مبلغی بیشتر با طرف دیگر ماجرا توافق می‌کنند. این مدیر برنامه‌ها هم وقتی پیشنهاد بالاتری از تیمی دیگر می‌گیرند قولی را که به تیم قبلی دادند نادیده گرفته و بازیکن خود را به تیمی می‌دهند که پیشنهاد بهتری ارائه کرده است. اصلاً هم اهمیتی ندارد بازیکن مورد نظر قبلاً در تیم رقیب بازی کرده باشد. مثلاً برای انتقال رامین رضاییان درخواست پول بیشتری می‌کند و چون این بازیکن ملی‌پوش هم خواهان دارد، از طرفی به سال‌های آخر فوتبال حرفه‌ای خود نزدیک شده، او را به تیمی داد که انتقالش سر و صدای زیادی کرد. بالاخره او در تیم رقیب پرسپولیس بازی خواهد کرد. اگر مدیران عامل باشگاه‌ها چنین مسائلی را در نظر می‌گرفتند شاید نقل و انتقالات جنجالی رخ نمی‌داد.

راهی برای مقابله با دلالان نیست

وی تأکید کرد: راه دور زدن در فوتبال برای دلالان زیاد است. هر چه قدر هم بگوییم مشکلی حل نمی‌شود. بار‌ها به مسائل منشوری و دردسر‌های زیادی که برای فوتبال ایران به دنبال داشته، اشاره کرده‌ایم ولی صدای ما اگر به گوش مسئولان هم رسید به آن توجهی نشد. چندین سال قبل فدراسیون فوتبال برای آنکه بساط دلالی را در فوتبال ایران جمع کند، به آنهایی که دوره ایجنت شدن را پشت سر گذاشته بودند، مدرک رسمی داد، اما در واقع مجوز به مدیر برنامه‌ها داد تا بتوانند کارشان را قانونی پیش ببرند. در واقع دلال‌ها ایجنت شده‌اند. با توجه به اینکه پول بر عشق و تعصب به پیراهن حاکم شده، کار ایجنت‌ها هم راحت شده به خصوص ایجنتی که نفوذ خوبی در باشگاه‌ها و بازیکنان مطرح دارد. هیچ قانونی برای مقابله با مافیای دلالی نیست، چون ادله‌ای به جا نمی‌گذارند؛ بنابراین راهی برای مقابله با دلالان نیست.

فرقی میان استقلال و پرسپولیس با دیگر تیم‌ها نیست

داداش زاده خاطرنشان کرد: مافیای دلالی کیفیت فوتبال ایران را به شدت پایین آورد. سرمربی تیم ملی پشتوانه چندانی ندارد و باید به بازیکنانی که آماده‌تر هستند بدون توجه میانگین سنی اعتماد کند. زمانی بازی برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس آرزوی تمامی بازیکنان بود. اشتباه مدیریتی مدیران این دو باشگاه، کار را به جایی رساند که با ارقام نجومی بازیکنان به استقلال و پرسپولیس می‌روند و فرقی میان این دو باشگاه قدیمی و پرطرفدار با دیگر باشگاه‌ها نیست. دلیل آن هم سود بیشتر دلال‌هایی است که اسم ایجنت یا مدیر برنامه بر آنها گذاشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته