دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عربشاهی: مدیر برنامه‌ها باعث بدبختی فوتبال ما هستند/ شبکه دلالی گسترده‌تر از حد انتظار است

عربشاهی: مدیر برنامه‌ها باعث بدبختی فوتبال ما هستند  شبکه دلالی گسترده‌تر از حد انتظار است
پیشکسوت تیم ملی گفت: آقایانی که اسم مدیر برنامه را یدک می‌کشند، باعث بدبختی فوتبال ما شده‌اند.
کد خبر : 922023

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص افزایش بی رویه قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقالات و اینکه مدیر برنامه‌های مشترک تعدادی از بازیکنان با ایجاد بازارگرمی باعث افزایش قیمت آنها و افزایش سود خود می‌شوند، اظهار کرد: متأسفانه هیچ برخوردی با افرادی نمی‌شود که به اسم ایجنت یا همان مدیر برنامه، دلالی می‌کنند و باعث می‌شوند تا قیمت بازیکنان به طرز عجیبی بالا برود. در فوتبالی که باشگاه‌ها درآمدزایی ندارند چه دلیل بر افرایش قیمت بازیکنان به شکلی نجومی است؟ فوتبالی که تیم‌های مدعی آن همه دولتی هستند و اگر پول دولت نباشد کاری پیش نمی‌برند بگویند علت افزایش قیمت بازیکنان چیست؟ وقتی از محل پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین پولی عاید باشگاه‌ها نمی‌شود و برخلاف دنبالی حرفه‌ای فوتبال رفتار می‌کنیم، چه لزومی دارد قرارداد بازیکنان تا این اندازه بالا باشد؟

نمی‌توانند با مافیای دلالی مقابله کنند

وی ادامه داد: وقتی با رانت باشگاه‌داری می‌شود و نظارتی وجود ندارد، طبیعی است که مدیر برنامه‌ها آزادانه کار می‌کنند و روش‌های مختلفی را برای انتقال بازیکنان مدنظر خود به باشگاه‌های مختلف در نظر می‌گیرند. باشگاه‌های ما در خطر ورشکستگی هستند، اگر بودجه دولتی نبود تا به حال جمع شده بودند. بازیکنانی که قیمت‌های آنها به ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان و چه بسا بیشتر هم می‌رسد، با بازارگرمی و ترفند‌های دلال‌هایی که اسم ایجنت را یدک می‌کشند به چنین مبالغی رسیده‌اند. کیفیت فوتبال ما به شدت دچار افت شده و یکی از دلایل اصلی آن پرداخت مبالغ بالا به بازیکنانی است که قیمت واقعی آنها چنین اعدادی نیست. بگذریم که اگر نیمی از کل پول قرارداد بازیکنان در ۱۵ سال اخیر را برای زیرساخت‌ها خرج می‌کردند الان از لحاظ امکانات فوتبالی چیزی از کشور‌های عربی نداشتیم. آقایانی که اسم مدیر برنامه را یدک می‌کشند، باعث بدبختی فوتبال ما شده‌اند. اگر مدیران باشگاه‌ها ما فوتبالی بودند، هرگز چنین مبالغی را برای بازیکنان نمی‌پرداختند، چون تشخیص می‌دادند ارزش هر بازیکن چقدر است، اما اگر چند مورد فوتبالی هم در بین آنها بوده، چون در فضای کاذب رقابت جذب بازیکن می‌افتند، نمی‌توانند با مافیای دلالی مقابله کنند.

آنهایی که دم از قانون می‌زنند بیشتر تخلف می‌کنند

پیشکسوت تیم ملی خاطرنشان کرد: مدیر برنامه‌هایی که همزمان ایجنت بازیکنان مطرحی هستند به خصوص درباره آنهایی که در یک پست بازی می‌کنند، با ترفند‌هایی که بلد هستند قیمت بازیکنان خود را بالا می‌برند. محمدحسین مرادمند و صالح حردانی چه دلیلی دارد به پرسپولیس بیایند؟ بازیکنانی که در سال‌های اخیر برای استقلال بازی کردند جز سر و صدا و افزایش قیمت چیز دیگری به همراه ندارند. هواداران استقلال و پرسپولیس هم به شدت حساس هستند و اخباری از این دست را دنبال می‌کنند. از طرفی دیگر مربیانی داریم که سالیان زیادی است هیچ جامی نگرفته‌اند، اما این ۳۵ مربی در این سال‌ها بوده‌اند و هنوز هم هستند. آنهایی که دم از قانون می‌زنند بیشتر تخلف می‌کنند. تیم‌های خصوصی که با سختی تیم‌داری می‌کنند و تهدید به کناره‌گیری می‌کنند، حق دارند، چون توان رقابت با تیم‌های دولتی و صنعتی را ندارند. درآمد دو تیم مطرح پایتخت از کجاست؟ چرا با وجود بانک‌هایی که مالک پرسپولیس شدند و هلدینگ خلیج فارس که مالک استقلال شده، هنوز هر دو باشگاه مشکل مالی دارند. 

شبکه دلالی در فوتبال ایران گسترده‌تر از حد انتظار است

وی افزود: رئیس جمهور جدید ما از جنس فوتبال است و خودش بازیکن بوده، از او می‌خواهم دست دلالان فوتبالی را از نقل و انتقالات کوتاه کند. ضمن اینکه تیم‌ها به بخش خصوصی منتقل شوند. تا زمانی که دولتی و صنعتی بمانند یا خصولتی واگذار شوند، افزایش بی رویه قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند. شبکه دلالی در فوتبال ایران گسترده‌تر از حد انتظار است. در همه جا نفوذ کرده‌اند و نمونه آن اتفاقی است که برای تیم مس رخ داده، بالاخره دادگستری اعلام کرده، عده‌ای دستگیر شده‌اند و فدراسیون فوتبال هم به دنبال مسببان است. پول مردم ما در این فوتبال بی‌دلیل هزینه می‌شود. بار‌ها به موضوع دلالی در فوتبال اشاره و بسیاری از حقه‌ها رو شده ولی وقتی برخورد نمی‌شود، نباید انتظار داشت این موضوع تمام شود. بار‌ها گفته شده با مافیای دلالی برخورد شود، اما هنوز این موضوع تمام نشده و اگر برخورد قاطع نشود، باز هم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته