دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خداداد کینه ورزشی نمی‌کند، اما انتقاد باید اندازه داشته باشد

مدیرروستا: بهترین بازیکن فوتبال ایران باید ۱۰ میلیارد پول بگیرد/ با این شرایط بازیکنان دهه ۶۰ و ۷۰، دویست میلیارد قیمت دارند

مدیرروستا: بهترین بازیکن فوتبال ایران باید ۱۰ میلیارد پول بگیرد  با این شرایط بازیکنان دهه ۶۰ و ۷۰، دویست میلیارد قیمت دارند
ملی‌پوش سابق ایران گفت: قراردادهای نجومی برای بازیکنان معمولی جز دسیسه دلالان و مربیان فاسد نیست.
کد خبر : 919961

علی اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری تصویب شده و کارگروه نظارت بر این قانون هم وجود دارد، اما  شایعه شده مثلاً بازیکنی مانند جواد آقایی پور ۸۰ میلیارد تومان پیشنهاد دارد، اظهار کرد: صددرصد پای دلالان در میان است. اگر تیم‌های نظارتی و امنیتی به فوتبال ورود کنند، خیلی از مسائل حل می‌شود. اول با تعیین مجازات سنگین، دلال‌ها را حذف کنند، بگذاریم دیگر به فوتبال نیایند، بعد از بازیکنان بازنشسته تیم ملی در امور ایجنت‌ها استفاده کنیم. برای دلال‌ها بس است هر چقدر که توانستند خون فوتبال را مکیدند و آن را در ایران ضعیف و ضعیف‌تر کردند.

مدیران فریب ایجنت‌ها را نخورند

وی افزود: فدراسیون فوتبال پروانه تمامی ایجنت‌ها را باطل کند. یک سری افراد موجه و ملی‌پوشانی را که کسب و کاری ندارند پس از برگزاری چندین و چند جلسه کلاس آموزشی به قوانین و چند و چون کار آگاه کند. بعد آنها را وارد چرخه کنند تا روندی تخصصی را در پیش گرفته باشند. مسئله بعدی بازارگرمی بازیکنان است. با چه سندی بازیکنی مثل آقایی پور یا دیگر بازیکنان می‌توانند ثابت کنند از روسیه یا دیگر کشور‌های خارجی پیشنهاد دارند؟ حتی اگر چنین پیشنهادی باشد، عدد و ارقام پیشنهاد شده خیلی پایین‌تر از تیم‌های داخلی است. ایجنت‌های داخلی با ایجنت‌های خارجی هماهنگ شده‌اند و سندسازی می‌کنند. مدیران ما باید باهوش باشند و فریب نخورند. به خاطر اینکه یک بازیکن در حال لژیونر شدن است، دست و پای خود را گم نکنند و با مبالغ سنگین راضی به جذب چنین بازیکنانی شوند. در خارج از کشور، الکی پول خرج بازیکن نمی‌کنند. بهترین لژیونر‌های ما هم از تیم‌های معمولی خارجی شروع کردند و امروز در تیم‌های بهتری بازی می‌کنند.

قرارداد بازیکن درجه یک ما بیشتر از ۱۰ میلیارد نباشد

ملی‌پوش سابق ایران خاطرنشان کرد: فساد در همه جا هست، شاید ریشه‌کن نشود ولی می‌توان آن را کمرنگ کرد. در مورد بازیکنانی که به دنبال پیشنهاد نجومی هستند، یاد خاطره‌ای از فیروز کریمی افتادم. او می‌گفت نفر سی‌ام تیم‌های اول تا سوم را می‌گیرم ولی نفر اول تیمی را که سقوط می‌کند نمی‌گیرم، اگر خوب بودند تیم شان را حفظ می‌کردند. جواد آقایی پور ظرفیت خوبی دارد و حتماً به لحاظ فنی بازیکن قابلی است ولی بازیکنان زیادی را در تمامی این سال‌ها داشتیم که در تیم‌های خود ستاره بودند، با مبالغ کلان به پرسپولیس و استقلال آمدند، اما نصف بازی گذشته خود را هم نتوانستند ارائه کنند. در نهایت هم جدا شدند. اینها چیزی جز دسیسه دلال‌ها و مربیان فاسد نیست. به ضرس قاطع می‌گویم فوتبالیست درجه یک فوتبال کشورمان برای یک فصل نباید بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان قرارداد ببندد. در کشور‌های پیشرفته فوتبالی اگر قرارداد‌های بالاتری وجود دارد همه امکانات هم در عالی‌ترین سطح است. نباید که تیم‌های ایرانی به دلار با همدیگر معامله کنند. در نتیجه تنها پیشرفت فوتبال ما در مسائل مالی است و در دیگر امور افت داشته‌ایم.

وی درباره اینکه اگر خود او الان بازی می‌کرد چه قیمتی داشت، عنوان کرد: خودم را نمی‌گویم، چون سوءتفاهم پیش می‌آید. بازیکنان دهه ۶۰ و ۷۰، نسل طلایی جام جهانی ۱۹۹۸، هر کدام باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان می‌گرفتند.  

خداداد عزیزی کینه ورزی نمی‌کند

مدیرروستا در مورد انتقادات خداداد عزیزی از تیم ملی و امیر قلعه‌نویی تصریح کرد: نباید سرمربی تیم ملی از انتقاد ناراحت شود ولی انتقاد هم باید حد و اندازه داشته باشد. خداداد عزیزی از روی دلسوزی این حرف‌ها را می‌زند و کینه ورزی نمی‌کند. چون خداداد صادق و رُک است. در رده باشگاهی و ملی با خداداد زندگی کرده‌ام. محمد مایلی‌کهن هم چنین اخلاقی دارد. اینها مشکلات را از نزدیک لمس کرده‌اند و می‌دانند چه دست‌هایی پشت پرده است. برای همین روی حرص، عصبانیت و ناراحتی این حرف‌ها را می‌زنند. نمی‌خواهند جای کسی را تنگ کنند یا به جای کسی بروند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته