دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۸۰ میلیارد تومان، پیشنهاد بازیکن تیم ته جدولی؟!/ کارگروه نظارت یا تماشاگر قراردادهای نجومی؟

۸۰ میلیارد تومان، پیشنهاد بازیکن تیم ته جدولی؟!  کارگروه نظارت یا تماشاگر قراردادهای نجومی؟
در روز‌هایی که حتی یک نقل و انتقال رسمی در فوتبال ایران انجام نشده و فقط پیشنهادات سنگین بازیکنان به گوش می‌رسد نقش کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها و سقف بودجه باشگاه‌ها چیست؟
کد خبر : 919937

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همه کسانی که دلشان برای فوتبال و جوانان مستعد می‌سوزد، این روزها نگران بازیکنی مثل جواد آقایی پور و امثال او هستند چون مسیری که او در آن قرار گرفته شاید برای یک سال منجر به دریافت پول خوبی شود؛ اما قطعاً آینده‌ای ندارد.

در حالی که طی روزهای اخیر صحبت از توافق ۳۰ میلیاردی استقلال و جواد آقایی پور بود، حالا شنیده می‌شود یک تیم متمول حاضر است ۸۰ میلیارد تومان برای او هزینه کند که البته بخشی از این پول به باشگاه استقلال خوزستان می‌رسد. نکته مهم اینجاست که چنین پول‌هایی واقعاً بی‌حساب و کتاب پرداخت می‌شود و هیچ عقلانیت و منطقی در آن دیده نمی‌شود. جواد آقایی پور قطعاً در فوتبال ایران بزرگتر از امثال شهریار مغانلو، مهدی قایدی و... نیست؛ اما این روزها طوری در مورد او صحبت می‌شود که انگار قرار است امباپه به یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال کشورمان بپیوندد. 

سوال اینجاست که در این میان نقش فدراسیون فوتبال، کارگروه نظارات بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه ها و سازمان لیگ چیست؟ مگر قانون سقف بودجه از طرف خود فدراسیون به باشگاه‌ها ابلاغ نشده و مگر قرار نیست امسال بر خلاف فصل گذشته این قانون واقعاً اجرا شود؟ چطور امکان دارد باشگاهی مثلا ۸۰ میلیارد تومان فقط برای یک بازیکن جوان که تازه در فوتبال ایران نامش مطرح شده پرداخت می‌کند، بتواند سقف بودجه را رعایت کند؟ فدراسیون پارسال ۴ امتیاز از سپاهان اصفهان کسر کرد و دوباره همان امتیازات را برگرداند. حالا شما یک نفر را در کل کشور پیدا کنید که با این قضیه کنار آمده باشد و بپذیرد که همه چیز قانونی و طبق اصول و روال عادی و قانونی بوده است. امسال هم دوباره ارقامی در فصل نقل و انتقالات شنیده می‌شود که دود از کله همه بلند می‌کند و البته وسط این آشفته بازار همچنان چشم و هم چشمی‌های عجیبی دیده می‌شود.

بعضی از باشگاه‌ها فقط دنبال تضعیف دیگران و غرزدن بازیکنان تیم‌های رقیب هستند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند تقویت تیم خودشان است. متاسفانه این باشگاه‌ها تا دلتان بخواهد پول هم دارند و از اینکه رقم قرارداد یک بازیکن را ۶ برابر کنند هیچ ابایی هم ندارند. با این حساب اگر فدراسیون فوتبال و کمیته‌های مربوطه همچنان دست روی دست بگذارند و نقش تماشاگر را بازی کنند باید باز هم منتظر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و نابود شدن فوتبال ایران باشیم. کافی است برای یک بار پای درد دل‌های مدیران بخش خصوصی نظیر حدادیان بنشینید تا ببینید چنین آشفته بازاری چه تاثیری در روند تیمداری آنها دارد؟

حتی تیم‌های دولتی هم دیر یا زود بابت این قبیل مسائل ضرر می‌کنند. همین حالا بازیکنان استقلال شرط کرده‌اند که اگر بابت دو سال گذشته با آنها تسویه حساب کامل صورت نگیرد قراردادشان را تمدید نمی‌کنند. ریشه مشکلات استقلال هم در قراردادهای بی‌منطقی است که دو سال پیش بسته شد و قیمت یک بازیکن ناگهان تا ۵ برابر افزایش پیدا کرد. ختم کلام این که فدراسیون فوتبال بالاخره باید از خواب بیدار شود و حداقل با تشکیل یک کمیته به نقل و انتقال هایی که پر سر و صدا می شود ورود کند. شاید این بهانه‌ای شود برای اینکه حساب کار دست بقیه بیاید هرچند که اگر به فدراسیون فوتبال بود همین پرونده ۲ سال قبل مس رفسنجان هم باز نمی‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته