دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1403 - 03:22
آنا گزارش می‌دهد

جدیدترین نتایج شمارش آرا/ انتخابات به دور دوم کشیده شد

جدیدترین نتایج شمارش آرا  انتخابات به دور دوم کشیده شد
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گزارش نهایی از نتایج شمارش آرای مأخوذه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.
کد خبر : 919435

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای شمارش شده چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران آخرین نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

اعلام نتیجه اولیه ساعت ۰۳:۲۲

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور، بامداد امروز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات با اعلام نتایج رسمی اولیه انتخابات اظهار کرد: اولین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور برای نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری نشان می‌دهد، از تعداد ۷ هزار و ۳ شعبه شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله است، ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ تعرفه شمارش شده است که مسعود پزشکیان حائز ۹۷۳ هزار و ۵۲ رأی، سعید جلیلی ۹۶۳ هزار و ۶۱۵ رأی، محمدباقر قالیباف با ۳۴۱ هزار و ۵۶ رأی و مصطفی پورمحمدی ۱۵ هزار و ۶۲۵ رأی شده‌اند.

وی افزود: تعداد کل شعب اخذ رأی در کشور ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه است. تعداد کل شهرستان‌های کشور نیز ۴۸۲ شهرستان است که تعداد شهرستان‌های شمارش و تجمیع‌شده که در این نوبت اعلام شد، ۱۱۶ شهرستان است.

اعلام نتیجه ساعت ۰۴:۰۲

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور در دومین گزارش  ستاد انتخابات اظهار کرد: از تعداد ۱۱ هزار و ۴۲۵ شعبه‌ شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله می‌شود، ۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۲۴۸ تعرفه شمرده شده است که، مسعود پزشکیان حائز یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۴۵ رأی، سعید جلیلی یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۶۸ رأی، محمدباقر قالیباف  ۵۴۴ هزار و ۱۴۴ رأی و مصطفی پورمحمدی ۲۵ هزار و ۵۳۸ رأی شدند.

وی یادآور شد: این آمار اعلام‌شده در مجموع شامل ۱۸۰ شهرستان است که در مرحله‌ی نخست اعلام نتایج نهایی انتخابات، این میزان ۱۱۶ شهرستان بود. همچنین اکنون نتایج انتخابات در ۱۱ هزار و ۴۲۵ شعبه شمارش و تجمیع شده است.

گفتنی است، شمارش آراء در دیگر حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد و تا این لحظه و با توجه به میزان آرای اعلام‌ شده از سوی ستاد انتخابات کشور، هیچ‌ یک از نامزدها نتوانسته‌اند آرای لازم را کسب کنند.

اعلام نتیجه ساعت ۰۴:۳۳

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در سومین گزارش از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از تعداد ۱۷ هزار و ۳۸ شعبه شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله می‌شود، ۵ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۰۵ تعرفه شمرده شده است که، مسعود پزشکیان حائز ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۶۰ رأی، سعید جلیلی ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۷۸۰ هزار و ۲۰۲ رأی و مصطفی پورمحمدی ۴۰ هزار و ۴۲۸ رأی شدند.

اعلام نتیجه ساعت ۰۵:۰۴

سخنگوی ستاد انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشوربا تشریح چهارمین گزارش از نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از تعداد ۲۳ هزار و ۶۶ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۸ میلیون ۳۸۹ هزار و ۳۴۱ تعرفه شمرده شده است که سعید جلیلی حائز ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۹۱ رأی، مسعود پزشکیان حائز ۳ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۹۱ رأی، محمدباقر قالیباف یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۵۹ رأی و مصطفی پورمحمدی ۶۲ هزار و ۳۱۰ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۳۰۰ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

اعلام نتیجه ساعت ۰۵:۴۵

محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشوربا تشریح پنجمین گزارش از نتایج انتخابات هشتم تیرماه اظهار کرد: از تعداد ۲۷ هزار و ۹۳۸ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۰ میلیون ۳۶۶ هزار و ۴۱۰ تعرفه شمرده شده است که سعید جلیلی حائز ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۸۶ رأی، مسعود پزشکیان ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۱۵ رأی، محمدباقر قالیباف یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۳ رأی و مصطفی پورمحمدی ۸۰ هزار و ۵۰۶ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۳۴۳ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

اعلام نتیجه ساعت ۰۶:۴۸

محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تشریح ششمین گزارش انتخاباتی خود اظهار کرد: از تعداد ۳۲ هزار و ۲۴۴ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۲ میلیون ۵۸ هزار و ۸۴۳ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۵ میلیون و ۳۵۴ هزار رأی، سعید جلیلی ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۶۹ رأی، محمدباقر قالیباف یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۲۸ رأی و مصطفی پورمحمدی ۹۵ هزار و ۱۷۲ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۳۷۵ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

گفتنی است، شمارش آراء در دیگر حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد و تا این لحظه و با توجه به میزان آراء اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات کشور، هیچ‌یک از نامزدها نتوانسته‌اند آرای لازم را کسب کنند.

اعلام نتیجه ساعت ۰۸:۱۹

محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور در هفتمین گزارش شمارش آرای کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری را از تعداد ۳۷ هزار و ۲۴ شعبه شمارش و تجمیع شده - که شامل کل آرا اعم از صحیح و باطله ۱۴ میلیون ۷۰ هزار و ۴۶۲ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان ۵ میلیون و ۹۵۵ هزار ۷۸۱ رأی، سعید جلیلی ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۲۱ رأی، محمدباقر قالیباف یک  میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ رأی و مصطفی پورمحمدی ۱۱۱ هزار و ۹۶۷ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام شده در مجموع شامل نتایج ۴۰۸ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

اعلام نتیجه ساعت ۰۹:۴۰

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج هشتمین مرحله از شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

 محسن اسلامی اظهار کرد:  ۴۷ هزار و ۶۰۴  شعبه شمارش شده است که شامل ۴۴۲ شهرستان می‌شود، ۱۹ میلیون و ۶۹ هزار و ۷۱۳ رای شمارش شده است که مسعود پزشکیان  ۸ میلیون و ۳۰۲ هزار و۵۷۷ رای، سعید جلیلی ۷ میلیون و ۱۸۹هزار و ۷۵۶رای، محمدباقر قالیباف ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۱۲ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۵۸ هزار و ۳۱۴ رای شدند.

اعلام نتیجه نهایی ساعت ۱۱:۳۱ 

محسن اسلامی با اعلام نتیجه نهایی انتخابات اظهار کرد:  ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه شمارش شده است که شامل ۴۸۲ شهرستان می‌شود.

وی افزود: ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده است و ترتیب آرا به شرح زیر است:

* مسعود پزشکیان:  ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای

* سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای

* محمدباقر قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای

* مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای

وی با بیان این‌که « وزارت کشور نتایج آرای شمارش شده را به شورای نگهبان ارسال کرد» گفت: تایید صحت انتخابات به عهده شورای نگهبان است. بر اساس قانون و موارد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچ کدام از نامزدها نتوانستد اکثریت مطلق آرا را به دست آورند.

وی افزود: بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان دارنده برترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند و جمعه هفته آینده زمان برگزاری مرحله دوم خواهد بود. البته بعد از تایید شورای نگهبان.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور هم‌چنین گفت: از همه افراد و سازمان‌هایی که امنیت انتخابات را تامین کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته