دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1403 - 10:43

پاسخ اسلام آباد به قطعنامه آمریکایی: آمریکا حق دخالت در مسائل داخلی پاکستان را ندارد

پاسخ اسلام آباد به قطعنامه آمریکایی: آمریکا حق دخالت در مسائل داخلی پاکستان را ندارد
پاکستان پس از تصویب قطعنامه‌ای که مجلس نمایندگان آمریکا در مورد اعتبار انتخابات سراسری این کشور آسیای جنوبی در ماه فوریه مطرح کرد، واشنگتن را به تلاش برای «مداخله» در امور داخلی خود متهم کرد. این قطعنامه خواستار تحقیقات «کامل و مستقل» در مورد بی‌نظمی‌های ادعایی در انتخابات پاکستان شده است.
کد خبر : 919475

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان ادعا کرده برای رد پیروزی این حزب نتایج دستکاری شده است.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که اسلام‌آباد به «گفت‌وگوی سازنده» و تعامل معتقد است، اما چنین قطعنامه‌هایی «نه سازنده و نه عینی» هستند.

بلوچ افزود: ما معتقدیم که زمان و زمینه این قطعنامه خاص با پویایی مثبت روابط دوجانبه ما همخوانی ندارد و ناشی از درک ناقص از وضعیت سیاسی و روند انتخابات در پاکستان است.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نیز از این قطعنامه انتقاد کرد و گفت: آمریکا حق دخالت در مسائل داخلی پاکستان را ندارد.

آصف در در صفحه شخصی خود در فضای مجازی سابقه مشارکت ایالات متحده در برکناری دولت‌های خارجی در گذشته را زیر سئوال برد و به حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه اشاره کرد.

او نوشت: «این کشوری است که قرن بیستم را صرف سرنگونی دولت‌های منتخب دموکراتیک کرده و در حال حاضر نسل‌کشی فلسطینیان را تسهیل می‌کند».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته