دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1403 - 16:33

جلیلی: لابی‌گری و پارتی‌بازی نباید جایگزین شایسته سالاری شود

جلیلی: لابی‌گری و پارتی‌بازی نباید جایگزین شایسته سالاری شود
سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در زورخانه شهدای کن، با ورزشکاران و مردم این منطقه تهران دیدار کرد.
کد خبر : 919779

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید جلیلی در جمع ورزشکاران در زورخانه شهدای کن اظهار کرد: متاسفانه در برنامه‌های تلویزیونی بهای لازم به ورزش داده نشد و مجال لازم برای ارائه برنامه‌های ورزشی نامزد‌ها فراهم نشد.

وی ادامه داد: بدون ورزش یک جامعه سالم و بانشاط ممکن نیست. ترویج وزرش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. برنامه‌های دولت برای ورزش نه لطف آنها بلکه وظیفه آنهاست. سرمایه گذاری در ورزش موجب کاهش سایر هزینه‌ها از جمله هزینه بیماری‌ها یا آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در کنار وزارت بهداشت، جامعه ورزش به ارتقای سلامت کشور و نشاط جامعه کمک می‌کند.

جلیلی با بیان اینکه باید به مقوله ورزش همگانی و قهرمانی توجه کرد، گفت: باید بستر لازم برای ورزش همگانی فراهم شود ولی نباید به ورزش همگانی اکتفا کرد. باید به قله نگاه کرد. ورزش قهرمانی، قله‌ای است که ورزشکاران را به حرکت می‌آورد بنابراین برای ورزش قهرمانی باید برنامه داشت. نباید ورزشکار قهرمانی از معیشت باز بماند. این ورزشکار به لحاظ سیاسی پرچم کشور را به اهتزار در می‌آورد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: استعداد فراوانی در ورزش داریم که نباید استعداد افراد به خاطر دور بودن از مرکز شکوفا نشود. دولت باید سازوکاری داشته باشد که هر مرد و زن و هر جوانی در هر گوشه کشور بتواند استعداد خود را بروز دهد. نیمی از مدال آوران متعلق به شهر‌های کوچک و روستا هستند. فدراسیون دانش آموزی باید سازوکاری داشته باشد تا استعداد افراد را کشف کند.

جلیلی ادامه داد: باید به ورزش حرفه‌ای اهمیت داد. باشگاه‌های حرفه‌ای ما باید پشتیباتی دولت را داشته باشند. مردم هم آماده نقش آفرینی در این عرصه هستند.

وی تاکید کرد: اگر ورزش با اقتصاد به شکل درست گره بخورد، موجب پویایی اقتصادی، رونق صنایع ورزشی، ایجاد اشتغال و ارزآوری می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: در فرهنگ خودمان ورزش‌های بومی مثل ورزش زورخانه‌ای داریم که موجب نشاط و بالندگی اجتماعی هستند و باید آنها را حفظ و ترویج کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ورزش پارالمپیکی گفت: برخی می‌گویند شما تفکر کذا دارید. دولت باید به ورزش خانم‌ها بپردازد. خانواده رکن جامعه و خانم محور خانواده هستند و حضور اجتماعی آنها وقتی موثرتر است که سلامت جسمانی و نشاط داشته باشند؛ بنابراین باید به ورزش خانم‌ها هم توجه لازم بشود. امکانات ورزشی فراوانی در اختیار دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و نیرو‌های مسلح است، اما عمده این امکانات در طول روز استفاده نمی‌شود. باید با یک مدیریت این امکانات در اختیار مردم با اولویت خانم‌ها قرار گیرد. از سویی باید به طرح‌های نیمه تمام ورزشی اولویت داد تا تکمیل شوند.

جلیلی تاکید کرد: در ورزش هم باید شایسته گزینی داشت. نیرو‌های ارزشمند، باتجربه و کارنامه خوب در عرصه ورزش داریم و نباید لابی و پارتی بازی جایگزین شایسته سالاری شود.

وی افزود: در ورزش هم باید نگاه بلندمدت داشت نه اینکه فقط دنبال برنامه ۴ ساله بود. برخی وقت‌ها ممکن است یک بنایی بگذارید که بیست سال دیگر جواب بدهد. باید استعداد ورزشی از همان سن کودکی شناخته شود و در ادامه این استعداد پرورش یابد. عدالت ورزشی نیز باید ملاک عمل باشد.

وی پیش از این در بازار تهران حضور یافت و نماز را در جمع بازاریان و اصناف در مسجد امام خمینی بازار خواند و در میان آنها صحبت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته