دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1403 - 16:01
با حضور در سالن آزادی سنندج؛

جلیلی: هر یک از مذاهب برای ایران یک فرصت است/ مشکلات، ضعف‌ها و نقاط قوت کردستان را می‌شناسم

جلیلی: هر یک از مذاهب برای ایران یک فرصت است  مشکلات، ضعف‌ها و نقاط قوت کردستان را می‌شناسم
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن آزادی سنندج بین مردم حضور یافت و مورد استقبال قرار گرفت و گفت: هر یک از مذاهب برای ایران یک فرصت است ضمن اینکه مشکلات، ضعف‌ها و نقاط قوّت کردستان را می‌شناسم.
کد خبر : 920432

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید جلیلی، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز پس از ورود به استان کردستان با حضور در مزار شهدا و قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ ۵۴۰۰ هزار شهید این استان، ادای احترام کرد.

وی سپس با حضور در سالن آزادی سنندج در جمع حامیان خود با ابراز خوشحالی از حضور در کردستان اظهار داشت: خداوند این توفیق را به من داد که در چند نوبت به این استان سفر کنم و در مرز باشماق، در جمع کولبران، دانشگاه‌های کردستان حضور یافته‌ام و به خوبی با مسائل استان کردستان به خوبی آشنا هستم و با مشکلات، ضعف‌ها، نقاط قوت و آسیب‌ها آشنایی کامل دارم. خیلی خوشحالم که بار دیگر در این استان عزیز، فرهنگی و اصالت ایران و مردمان اصیل حضور یافته‌ام.

وی افزود: همانقدر که با ظرفیت، فرصت‌ها و سرمایه‌های مادی و معنوی استان کردستان آشنا هستم، با مشکلات نیز آشنایی دارم؛ اگر صحبت می‌کنید که در ۵ سال آینده باید یک جهش بزرگ داشته باشیم و، چون یک جهان فرصت داریم، باید یک ایران جهش داشته باشیم، برخی‌ها می‌گویند شاهد بیاورید، که شاهدش همین کردستان است که پر از دریایی از استعداد‌ها و ظرفیت‌هاست.

جلیلی بیان کرد: اگر در استان کردستان، دریایی از فرصت‌هاست باید سنندج نیز جهش کردستان باشد؛ باید تمام سرمایه‌ها احساس یاس و ناامیدی و بیکاری نکنند بلکه در کنار فرصت‌های بزرگ که خود مردم هستند، احساس خوشحالی کنند.

وی اظهار کرد: کردستان محلی است که چگونه اقوام و مذاهب مختلف نقش زیبای ایرانی و وحدت اسلامی را به جهان نشان دهد، این تنوع قومیتی این را به ما نشان می‌دهد که هر کدام از اینها برای ایران عزیز یک فرصت اشت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: شهید شیخ‌الاسلام که چند سال قبل از فوتش خدمتشان رسیدم، نشان داد که می‌توان وحدت را در این استان به دنیا نشان داد، دشمنان به‌خاطر همین ساکت نمی‌نشینند و یک روز به اسم مذهب و حمایت از کرد‌ها و مردم اشک می‌ریختند، ۷ تیر ماه سال ۶۶ آمدند و سردشت و کوچه و خیابان و زن و مردم را بمباران کردند، اما بیانیه‌ای ندادند و سکوت کردند؛ بدخواهان کرد، فارس، لر، ترک و ترکمن نمی‌شناسند و به محض فرصت، همه را مورد بدترین آماج حملات خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در دولتمان جهشی در شان ملت ایران حاصل و قدرتمان را به رخ تمام دنیا می‌کشانیم،  خاطرنشان کرد: باید یک ایران فرصت و جهش داشته باشیم، این ممکن نیست مگر برای هر ایدانی یک ایفای نقص داشته باشیم، این وضعیت با عدالت و به دور از تبعیض ایجاد می‌شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید رای مردم را جلب کنیم و همه  از حق انتخاب برخوردار شوند،  گفت: این افتخار جمهوری اسلامی است که همه دنیا چشم به راه انتخاب هشتند و منتظرند ببینند که ملت ایران چه کسی را انتهاب می‌کنند، این حق مردم اشت که پای صندوق‌های رای سرنوشت را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: این حق تنها نباید به خاطر انتخابات باشد بلکه باید در اقتصاد نیز باشد، نمی‌صود که عده‌ای نجومی از فرصت‌ها برخوردار باشد، و بقیه هیچ، نمی‌صود که ۵۰ درصد مردم از تسهیلات برخوردار و ۱۰ درصد نیز استفاده نکرده باشند.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اکنون در آستانه انتخاب بسیار مهمی هستیم؛ عده‌ای می‌گویند اگر مسائل کشور را حل کنیم با توافق به این هدف برسیم، ۱۱ سال قبل دیدیدم و امتیازات را دادند، ۱۵ بار در گزارشات تایید کردند که ایران به تعادات خود عمل کرده، اما آنها به دو تعهد نیز عمل نکردند؛ زیر میز زدند و از کل تدافق خارج شدند، اکنون نیز همان آقایان می‌خواهند آن دولت را سرکار بساورند. در ۸ سال رشد کشور صفر شد، آمار بالای بیکاری در کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی افزایش یافت. دلار ۳۰ هزار تومان شد.

وی افزود: آنان می‌گفتند نمی‌توانید دو بشکه نفت هم بفروشید، اما اکنون دو میلیون بشکه نفت می‌فروشیم. عده‌ای در داخل می‌گویند نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد و چند سال رشد منفی به بار آوردند، اما شهید رئیسی اینها را حل کرد.

جلیلی بیان کرد: در سه سال گذشته وقتی شهید رئیسی دولت را در دست گرفت روزی ۷۰۰ نفر به خاطر کرونا فوت می‌کردند، اما با تعالنل با دنیا واکنس وارد و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را به پایان رساند و انجام داد.

وی ابراز داشت: در بانه و مریوان جوانان زیادی مشغول کوله‌بری هستند در حالی‌که مرز باشماق فرصت برای توسعه ارتباطات با عراق است. نباید کردستان با این همه فرصت‌ها  یک صادرکننده مهم تجاری شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: باید ایران و کردستان یک صادرکننده شود، وقتی چند سال گذشته در مرز باشماق حضور یافتم بسیار خ شحال شدم که تعاونی‌های صادرات را دیدم؛ یک جهان فرصت است؛ اگر هر دختر و پسران ما احساس می‌کنند یک توانمندی دارند باید از ظرفیت آنان استفاده شود، این رویکرد دولت ماست، دولت وظیفه دار این ظرفیت و بستر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در کردستان اقوام و مذاهب مختلف به خوبی نقش زیبای ایرانی را به جهانیان نشان داده‌اند، افزود: هر یک از این قومیت‌ها برای ایران عزیز یک فرصت است تا اصالت ایران را به رخ جهانیان بکشانیم و ظرفیت‌های بسیاری در کردستان داریم. در این منطقه به خوبی وحدت ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده‌ایم.

جلیلی با بیان اینکه دشمنان در سال ۶۶ سردشت ایران را بمباران کردند و دشمنان ایران حتی حاضر نشدند یک بیانیه در این خصوص بدهند، تصریح کرد: آنها اگر از دستشان بیاید بدترین دشمنی را با مردم ایران خواهند داشت؛ اما ملت ایران مقاوم است، ملت ایران امروز در لبه‌های دانش در حال پیشرفت است و دشمن امروز از این موضوع نگران است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز با یک ایران جهش و فرصت روبه‌رو هستیم، ادامه داد: برای هر ایرانی یک نقش باشکوه داریم؛ تبعیض نباید بین مردم باشد، تعیین‌کننده و حرف را ملت ایران در پای صندوق‌های رای خواهند زد؛ نمی‌شود عده‌ای نجومی از فرصت‌ها استفاده کنند چرا باید ۱۰ درصد از جمعیت ایران فقط باید از تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم، ادامه داد: ۱۱ پیش عده‌ای آمدند و گفتند به ما رای بدهید تا اقتصاد شما را درست کنیم، همه تعهدات را پذیرفتیم، اما طرف مقابل زیر میز زد و از توافق خارج شد. حالا دوباره همون میخواهند آن نسخه را برای ملت ایران بپیچند. نه چرخ سانتریفیوژ چرخید و نه چرخ اقتصاد؛ ۸ سال رشد منفی داشتیم که نتیجه آن نرخ بالای بیکاری در غرب کشور شد.

جلیلی با بیان اینکه بدترین شرایط را در ۸ سال دولت روحانی داشتیم، ادامه داد:، اما دولت رئیسی مسیر را عوض کرد بلکه فروش نفت ایران چند برابر شد و دشمنان به موفقیت‌های ایران در ۳ سال گذشته اذعان دارند؛ اما عده‌ای خودتحقیر میگویند دشمن نخواست ایران را اذیت کنند. رویکرد آقایان نمی‌توانیم و نمیشود است و شهید رئیسی زمانی دولت را تحویل کرد که جان باختگان کرونا به روزی ۷۰۰ نفر رسیده بود؛ آقایان میخواستند آب خوردن ملت را به برجام و FATF گره بزنند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی پروژه‌های ناتمام زیادی را در همین استان کردستان به پایان رساند؛ امروز فرصت‌های بسیاری در کردستان داریم؛ چرا باید جوان کرد کولبری کند، جوان کرد باید امروز یک واردکننده و صادرکننده باشد نه اینکه دنبال کولبری باشد؛ اگر از یک جهان فرصت صحبت میکنیم یک دریا از توامندی است و هر جوان ما که استعدادی دارد قطعا در جهت پیشرفت استان و کشورش از وی استفاده خواهد شد.

جلیلی با بیان اینکه مردم کردستان مرزبابان ایران هستند، گفت: امروز شما باید به تمام وجود «بژی کردستان» و در تمام فرصت‌های جدید را برای کشور بسازید و اگر امروز میگوییم برنامه داریم، گرانی باید برچیده شود؛ باید به رشد ۸ درصد برسیم. امروز دانشمندان و جوانان متخصصان ایران زمین در عرصه‌های مختلف از توانمندی‌های بلایی برخوردارند؛ با ۳۵ سال تجربه کار سیاسی به شما میگویم که امروز بهترین اقتدار دفاعی را داریم.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های فناوری قدرتمند است، اضافه کرد: امروز در ایران یک جهان فرصت داریم؛ امروز در کردستان یک دنیا فرصت داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته