دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1403 - 18:08

گزینه‌های دموکرات‌ها برای جانشینی جو بایدن چه کسانی هستند؟

گزینه‌های دموکرات‌ها برای جانشینی جو بایدن چه کسانی هستند؟
گاردین در تحلیلی با اشاره به عملکرد جو بایدن در نخستین مناظره با دونالد ترامپ که انتقادات بسیاری را به همراه داشته به جانشنیان احتمالی او پرداخته است.
کد خبر : 919608

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هرچند  فرآیند انتخاب فردی به جای بایدن چندان ساده نیست و هیچ سازوکار رسمی و مشخصی برای جایگزینی او به عنوان نامزد احتمالی وجود ندارد.

در واقع تنها گزینه این است که بایدن با کناره‌گیری موافقت کند و به نمایندگانی که در انتخابات مقدماتی پیروز شدند اجازه دهد شخص دیگری را در کنوانسیون حزب انتخاب کنند.

این نمایندگان در جریان انتخابات مقدماتی با پیروزی بایدن تعیین و طبق قاعده باید در شیکاگو رأی به نامزدی جو بایدن دهند، مگر اینکه او خود چنین قصدی نداشته باشد.

در صورت کناره‌گیری بایدن، او ممکن است از فردی که به احتمال زیاد معاونش، کامالا هریس خواهد بود، نام ببرد. اما این برای نمایندگان الزامی را ایجاد نخواهد کرد. 

هرچند هیچ گزینه مشخصی وجود ندارد اما چند نفر بیش از سایرین بخت دارند:

کامالا هریس

واضح‌ترین گزینه معاون رئیس‌جمهور بایدن خواهد بود. او به دلیل عدم نقش‌آفرینی جدی در دولت بایدن به‌طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته و از محبوبیت پایینی در نظرسنجی‌ها برخوردار است که نشان می‌دهد کار سختی برای رقابت با دونالد ترامپ خواهد داشت. با این حال او می‌تواند راحت‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه باشد. علاوه بر این اگر بایدن اکنون استعفا دهد هریس به‌طور خودکار رئیس‌جمهوری می‌شود.

گاوین نیوسام

فرماندار ۵۶ ساله کالیفرنیا یکی دیگر از گزینه‌ها است. او البته گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخاب جانشین برای بایدن را بی‌معنی دانسته است. او سال گذشته مناظره‌ای با ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و نامزد پیشین جمهوری‌خواهان داشت که در آنجا نشان داد از توانایی خوبی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی برخوردار است.

جی بی پریتزکر

فرماندار ۴۹ ساله ایلینوی یکی از ثروتمندترین گزینه‌های ممکن خواهد بود. او می‌تواند اعتبار خود را مبنی بر تدوین حق سقط‌جنین در ایلینویز و اعلام آن به عنوان یک «ایالت پناهگاه» برای زنانی که به دنبال سقط‌جنین هستند، شکوفا کند. او همچنین در کنترل اسلحه قوی بوده و مصرف تفریحی ماریجوانا را قانونی کرده است.

گرچن ویتمر

فرماندار ۵۲ ساله میشیگان، در فهرست نهایی برای انتخاب معاون بایدن در سال ۲۰۲۰ قرار داشت. خانم ویتمر که از طرفداران اعمال قوانین سخت‌گیرانه بر کنترل اسلحه و همچنین لغو ممنوعیت سقط‌جنین بوده از دیگر گزینه‌های محتمل برای جانشینی بایدن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته