دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1403 - 11:00

حاجی‌بابایی: نظام رتبه‌بندی معلمان نیاز به اصلاح دارد

حاجی‌بابایی: نظام رتبه‌بندی معلمان نیاز به اصلاح دارد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم همه زحمات مجلس شورای اسلامی و دولت، نیاز به اصلاحاتی دارد.
کد خبر : 919679

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در این سند تمام آنچه را که باید در آموزش و پرورش رخ دهد، باید مبانی قرآنی و اسلامی و بهترین روش‌ها و شیوه‌های بین‌المللی در سند بنیادین شکل بگیرد. یک میزانی از تحقق سند تحول بنیادین در دسترس نیست، باید بتوانیم آن را در شورای انقلاب فرهنگی به اشکال گوناگون مطرح و سنجه‌ای از سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مهم جذب نیروی انسانی است، مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر دانشگاه فرهنگیان دارند و مجلس نیز بودجه دانشگاه فرهنگیان را در سال 1403 دو برابر افزایش داد تا بتواند به میزان کافی دانشجو جذب و استاد استخدام نماید و از سوی دیگر این دانشگاه تقویت شود و فشار بر روی دانشجویان فرهنگی در راستای کاهش میزان دریافتی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس دانشگاه فرهنگیان بوده‌اید و اقدامات خوبی نیز داشته‌اید، امیدواریم بتوانید در این راستا دقت بیشتری داشته باشید. فضاهای آموزشی در مدارس کشور نیازمند اعتبارات قابل توجه است. 12 هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای این موضوع پیش بینی شده بود که مجلس بیش از 5 هزار میلیارد تومان به آن اضافه کرد تا ساخت فضاهای آموزشی سرعت بگیرد. سازمان برنامه و بودجه باید کمک کند تا در سال 1403 فضاهای آموزشی با سرعت بیشتری ساخته شود.

حاجی بابایی ادامه داد: سرمایش و گرمایش مراکز آموزشی خصوصا در خوزستان و مناطق گرمسیری نیازمند تقویت است زیرا در حال حاضر کلاس‌های فوق برنامه برگزار می‌شود و در خرداد ماه نیز شاهد بروز مشکلاتی بودیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان علیرغم همه زحمات دولت و مجلس نیاز به برخی از اصلاحات دارد که باید انجام شود، وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیروی انسانی تلاش‌های خوبی انجام داد اما کماکان این وزارتخانه از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد. در بودجه سال جاری برای خرید خدمات و برخی از این عناوین حکمی آورده شده که بر اساس آن می‌توانیم این نیروها را به مدت 24 ساعت استخدام کنیم. آیین‌نامه آن باید نوشته شود تا از ابتدای مهرماه اجرا شود.

وی عنوان کرد: احکام سرایداران را نیز هرچه سریعتر با توجه به اینکه هزار و 440 میلیارد تومان برای فوق‌العاده خدمتگزاران اختصاص داده شده صادر کنید. اعتبار هزار میلیارد تومانی حوزه پرورشی را در مجلس به 4 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش دادیم. معنای آن این است که در سال جاری باید بتوانیم راهیان نور و راهیان پیشرفت را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان و معلمان بتوانند از آنچه که در کشور رخ داده است، مطلع شوند.

حاجی بابایی افزود: معلمین سراسر کشور نسبت به بیمه خود اعتراض دارند، باید این موضوع تقویت شود تا دستگاه‌های بیمه‌گذار بتوانند پاسخگو شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته