دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1403 - 17:18

اتحادیه اروپا و مصر قرارداد همکاری ۴۰ میلیارد یورویی امضا کردند

اتحادیه اروپا و مصر قرارداد همکاری ۴۰ میلیارد یورویی امضا کردند
رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید شرکت‌های اروپایی در حال امضای قراردادهایی به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد یورو با شرکت‌های مصری هستند که همکاری‌های دو طرف را در صنایع مختلف گسترش خواهد داد.
کد خبر : 919604

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس کمیسیون اروپا، این خبر را در کنفرانسی دو روزه با موضوع سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد. پس از بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به مصر و ارتقای روابط این کشور با اتحادیه در ماه مارس، حالا توافق شده است که دامنه همکاری‌های اقتصادی با مصر، مشتمل بر بیش از ۲۰ قرارداد و تفاهم‌نامه‌ جدید، گسترش یابد.

به گزارش رویترز، این اقدامات برای ثبات بخشیدن به اقتصاد مصر و مهار ورود مهاجران به اروپا صورت گرفته است. مسئولان اروپایی می‌گویند قصد دارند با تقویت سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی این کشور به مصر کمک کنند که از شوک‌های مکرر بابت پیامدهای جنگ در اوکراین و کووید-۱۹ خلاصی یابد و تاب‌آوری شود.

فون‌درلاین در سخنرانی‌اش در آغاز این کنفرانس دو روزه، که از روز شنبه گشایش یافت، تأکید کرد که «ثبات و رفاه مردم مصر برای کل منطقه ضروری است»، سپس افزود شرکت‌های اروپایی مایل‌اند در بخش‌هایی ازجمله هیدروژن، مدیریت آب، ساخت‌و‌ساز، مواد شیمیایی، حمل‌و‌نقل دریایی و هوایی در مصر سرمایه‌گذاری کنند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، هم توضیح داد که مشارکت مصر و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف، ازجمله تجارت، انرژی و زیرساخت خواهد بود. سیسی گفت: «این کنفرانس به کشورها و نهادهای اقتصادی اروپا اجازه می‌دهد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در مصر را بررسی کنند.»

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته