دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1403 - 12:42

حضور سعید جلیلی در بازار بزرگ تهران+ فیلم

حضور سعید جلیلی در بازار بزرگ تهران+ فیلم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه دهم تیر ماه در بازار بزرگ تهران در جمع مردم و بازاریان حضور یافت.
کد خبر : 919716

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سعید جلیلی» روز یکشنبه برای گفت‌وگو با مردم در بازار تهران حضور یافت.

بازاریان و مردم با شعارهای «جلیلی قهرمان؛ برس به داد ایران» و «صل علی محمد؛ بوی رئیسی آمد» از «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

بازار قلب اقتصاد کشور است

جلیلی در جمع بازاریان اظهارکرد: بازار قلب اقتصاد کشور است و ما به ویژه پس از مشکلات اقتصادی که برای مردم از سال ۹۷ ایجاد شده است، سه چهار جلسه مفصل با اصناف مختلف داشته‌ام تا به آنچه مانع کسب و کار و پیشرفت است جمع‌بندی شود.

وی افزود: با مشورت و گفت‌وگو با بازاریان و اصناف درباره ۱۷ موضوع به جمعبندی رسیدیم که اگر انشالله حل شود تحول مثبتی در بازار ایجاد و همه منتفع خواهند شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دستگاه‌هایی با پول بیت‌المال تحت عنوان دولت شکل گرفته تا به مردم خدمت کنند. مردم وقتی از جلوی این دستگاه‌ها رد می‌شوند باید احساس کنند که اینجا پناهگاهی است که قرار است پشتیبان من باشد نه اینکه بگویند خدا نکند سروکارمان به فلان اداره بیفتد.

جلیلی با تأکید بر اینکه ثبات بازار در گرو پیش‌بینی پذیری اقتصاد و ارزش پول ملی است. سفته بازی و دلالی آفت کار فعالیت اقتصادی سالم در بازار است، اظهارکرد: یکی از دلایل نابسامانی بازار فرارهای مالیاتی کسانی است که از فعالیت‌های ناسالم، درآمدهای نجومی دارند.

وی گفت: ۱۰، ۱۱ سال است که با صنوف مختلف جلسات متعدد برگزار کردیم و تا حد امکان سخنان آنها را شنیده‌ایم همچنین راه حل‌های آنها را نیز پیدا کرده‌ایم و امروز به جمع‌بندی‌های روشن رسیده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین اذعان کرد: اعتقاد داریم امروز که وارد عرصه انتخابات شده‌ایم این برنامه‌ها باید از روز شنبه شروع شود و راه حل‌ها اجرا شود نه اینکه بعد از انتخاب بررسی کنیم که حالا چه کاری باید انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته