دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 15:40

پورمحمدی: نخبه‌کشی نکنیم/ امنیتی بودن ضعف من نیست، قوت من است

پورمحمدی: نخبه‌کشی نکنیم  امنیتی بودن ضعف من نیست، قوت من است
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید ادبیات نخبگی را یاد بگیریم تا بتوانیم با نخبگان تعامل کنیم.
کد خبر : 919110

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع کنشگران فضای مجازی، اظهار کرد: جمع کردنِ نفرات زیاد در میتینگ‌ها و عکس و فیلم گرفتن مفید نیست، اما برگزاری جلسه با شما قطعاً ارزشمند است، حتی اگر در میزان رای انتخاباتی هم تاثیری نداشته باشد.

مهراد نظری، دانشجو و فعال فرهنگی در این نشست گفت که ما از نسل زد هستیم و در واقع هیچ‌کس نیستیم چرا که در حال نابودی تدریجی هستیم. پورمحمدی در پاسخ بیان کرد:، اما ماشاالله قدرت زیر میز زدن‌تان خیلی زیاد است.

سجاد شیرازی‌مقام مدیرعامل تجارت‌خانه شیرازی سوال خود را اینگونه مطرح کرد که اگر رئیس‌جمهور شوید، با توجه به در نظر داشتن جایگاه «سرمربی» برای خودتان، چه فکری برای وارد کردنِ لژیونر‌های اقتصادی به تیم خود دارید؟

پورمحمدی در پاسخ گفت: اگر اقتصاد را در مسیر درست قرار دهیم، سرمایه‌های زیادی توسط ایرانیان خارج از کشور وارد خواهد شد. بازار ایران هم بزرگ است هم جذاب؛ برای همین است که زیاد خواهان دارد.

پورمحمدی در پاسخ به سوال سیاوش صفاریان‌پور مبنی بر احتمال کناره‌گیری یا ائتلاف با نامزد‌های دیگر گفت: در حال حاضر چنین قصدی ندارم. خودم را در زمینه اجرایی از بقیه نامزد‌ها تواناتر می‌دانم.

پورمحمدی در ادامه در پاسخ به سوالی مبتنی بر رواج طب‌های اسلامی در کشور گفت: ما طب اسلامی نداریم. در زمان پیامبر هم پزشک‌ها خارجی و غیرمتدین بودند. پزشکی علم است و تعریف به خصوص خود را دارد. ما پزشکی ایرانی داریم. کار‌ها و آثار ابوعلی‌سینا درخشان و در نوع خود پیشرو است و توانسته در طول تاریخ دوام بیاورد.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبتنی بر از دست رفتن سرمایه‌های انسانی و نخبگانی ایران گفت: ما نباید نخبه‌کشی کنیم. نخبگان هنری و فرهنگی و علمی و ورزشی زیادی داریم که باید با آنان تعامل کنیم.

وی افزود: ما فضای فعالیت این نخبگان را تسهیل می‌کنیم و نخبگان نیز فعالیت‌های سازنده از خود بروز می‌دهند. باید ادبیات نخبگی را یاد بگیریم تا بتوانیم با آنان تعامل کنیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه «امنیتی بودن ضعف من نیست، قوت من است» اظهار کرد: وقتی من با نهاد‌های امنیتی گفتگو می‌کنم، دست بالا را دارم چراکه در زمینه امنیتی خبره و صاحب‌نظرم. پس در موردی مثل محرومیت دانشجویان، بهتر از هر کس دیگری می‌توانم امنیت دانشجویان و اساتید را تضمین کنم و نگذارم کسی به ناحق تعلیق یا محروم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته