دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 19:07
سومین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

پورمحمدی: دولت من دولت قرار است/ دستاوردهای علمی و فناوری امروز حاصل تحریم‌های ایران است

پورمحمدی: دولت من دولت قرار است  دستاوردهای علمی و فناوری امروز حاصل تحریم‌های ایران است
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مورد اعتماد مردم قرار بگیرم با دوران جدید از مدیریت در کشور روبه‌رو خواهید شد. دولت من دولت قرار است.
کد خبر : 916803

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۲۳ خرداد) به مدت یک ساعت مهمان برنامه «با مردم» شبکه یک بود.

وی در این برنامه ضمن بیان محور‌ها و برنامه‌های خود اظهار کرد: سال ۷۴ صدام حسین نامه‌ای به ایت‌الله هاشمی نوشت و تاکید کرد قطعنامه پاره شده را بار دیگر اجرایی خواهد شد. در آن دوران موضوع آزادی اسرا مطرح بود و در سفری به عراق در دیدار با صدام حسین تاکید کردم که ایران در پی رفع تنش‌ها و عادی‌سازی روابط است.  

پورمحمدی اضافه کرد: در این دیدار صدام حسین به مرور خاطرات زندگی خود پرداخت و در میان سخنانش گفت که ما در پی اشغال کشور شما و جدایی خوزستان بودیم و شما هم می‌خواستید از عراق به کربلا برسید، حالا که دیگر جنگ تمام شده باید از رجوی‌ها گذشت و باهم به صلح برسیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آن دیدار به صدام گفتم چرا قطعنامه را اجرایی نمی‌کنید؟ اروند را لایروبی نمی‌کنید؟ پاسخ داد که قبول دارم. گفتم پس دستور بدهید آغاز شود. با کسی مذاکره کردم که دشمن مردم ایران بود و بسیاری از دوستان و آشنایان ما هم شهید کرده بود، اما من از موضع قدرت با او مذاکره کردم.

وزیر اسبق اطلاعات بیان داشت: میدان و دیپلماسی یکدیگر را تکمیل کرده و به جا‌های تاثیرگذار می‌رسند. در این حوزه کار‌های نمایشی قابل انتقاد است و باید با پشتوانه قدرت ملی مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه امروز خوشحالیم که گام‌هایی که در علم و فناوری با اینکه تحریم بودیم، اما به طرق پنهان وارد کردیم، به ثمر نشسته و به دستاورد داخلی تبدیل شده است، تأکید کرد: در رشته‌های نانو، نانو تکنولوژی، صنایع نظامی و موشکی، صنایع پیچیده دارویی، تجهیزات قطعه‌سازی، صنایع هوایی ما دستاورد همان دانش علم و فناوری‌هاست و آمریکا پس از چند سال اعتراف کرد که ایران جزء چند کشور اول در رقابت انتقال فناوری است.

پورمحمدی بیان داشت: در آن زمان شوروی فروپاشیده شده بود و این برای ما فرصت بسیار خوبی بود و خیلی کار‌ها انجام دادیم که شاید در آینده جزئیاتی از آن مطرح شود.

وزیر اسبق اطلاعات با تأکید بر اینکه اگر مورد اعتماد مردم قرار بگیرم با دوران جدیدی از مدیریت در کشور روبرو خواهند شد، اظهارکرد: دولت من دولت قرار است؛ قرار عهد و پیمان و عشق و عاشقی و استقرار و آرامش و متانت است. 

وی گفت: اگر مورد اعتماد مردم قرار بگیرم به دلیل اینکه سالها در حوزه امنیت کشور بوده‌ام به امنیت داخلی و ملی و خارجی کشور خواهم افزود؛ هم به امنیت سخت و هم به امنیت نرم نیاز داریم، در این زمینه دستاوردهای خوبی خواهیم داشت. 

پورمحمدی با بیان اینکه عدالت، ثروت و قدرت سه اولویت دولت من خواهد بود، ادامه داد: بدون عدالت اکسیژن جامعه کم بوده و تنفس سخت خواهد شد. اولویت دوم من ثروت است. کشور ثروتمند می تواند به اهداف خود برسد. ثروت و قدرت در کنار عدالت برای جامعه شادی و نشاط و شکوفایی می آورد.

وزیر اسبق دادگستری گفت: من با شعار «خرد، شادی و شکوفایی» این گام‌ها را برداشتم. دولت من «دولت قرار» است. قرار با مردم، عهد و پیمان، قرار به معنای آرامش و متانت است. 

به گزارش آنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته