دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 12:14
با حضور در اتاق بازرگانی ایران؛

پورمحمدی: مردم باید در سطوح کلان اداره کشور حضور داشته باشند

پورمحمدی: مردم باید در سطوح کلان اداره کشور حضور داشته باشند
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم باید در سطوح کلان و در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دیگر بخش‌ها باید حضور داشته باشند.
کد خبر : 917415

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران، گفت: از اینکه در جمع فعالان اقتصادی و نمایندگان برجسته بخش خصوصی حضور دارم خوشحال هستم و علاقمند هستم که با شما بیشتر گفت و گو و تعامل داشته باشم و برای پیشرفت کشور نظرات شما را بیشتر طلب کنیم.

وی‌افزود: متأسفانه جامعه وعده‌ها و ادعاهای ما را قبول ندارد و این مشکل اساسی است که در مدیریت به وجود آمده است اما به حضور و نقش مردم در سطح کلان معتقد هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم باید در سطوح کلان و در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دیگر بخش‌ها باید حضور داشته باشند و اگر کشور تاکنون توانسته گام‌های استواری بردارد به خاطر حضور مردم و نقش آفرینی آنان است.

وی بیان کرد: در دولت‌های مختلف حضور داشتم و با اغلب آنها دوست هستم، لذا با مدیریت و ضوابطی که در کشور ایجاد کردیم، این حرکت سخت است اما ذهنیت و عزم آن را دارم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان آنکه اگر اعتمادسازی شکل نگیرد، نقشه‌های ما عقیم خواهد ماند، اذعان کرد: مساله مهم برای اداره کشور، اعتمادسازی است و جلب اعتماد شما و تولیدکنندگان و مردم مهم است.

حجت الاسلام پور محمدی بیان کرد: اگر این اعتماد شکل نگیرد و ما شما بخش خصوصی را قبول نکنیم، نقشه‌های ما عقیم خواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه بخش بزرگی از اقتصاد کشور با رانت انرژی زندگی می‌کند، تصریح کرد: بخش بزرگی از سودآوری ما نیز با رانت انرژی است.

وی ادامه داد: انرژی سوخت برای ما فساد و مشکلات زیستی تولید کرده و تمام سرمایه ملی ما را هم بر باد می‌دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم این است که من از نظرات شما فعالین اقتصادی مطلع شوم. معتقدم اگر دولت می‌خواهد موفق شود باید پشت سر مردم و بخش خصوصی حرکت کند و به این باور داشته باشد و به آن عمل کند.، البته با مدیریت و ضوابطی که در نظام اداری کشور ایجاد کرده‌ایم، این کار سخت است، اما ذهنیت اجرای آن را دارم.

باید امواج سهمگین بی ثباتی اقتصادی را کاهش دهیم

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به آنکه اعضای اتاق ایران به مشکلاتی اشاره کردند، گفت: باید امواج سهمگین بی ثباتی اقتصادی را کاهش دهیم به گونه‌ای که موضوعات اقتصاد قابل محاسبه و اندازه‌گیری نسبی و پیش بینی پذیر برای فعالان اقتصادی باشد. باید سناریو پذیر باشیم و برای کشور چند سناریو داشته باشیم که اگر یک مورد آن دچار مشکل شد، سناریوهای دیگر را به میدان بیاوریم، البته ممکن است مثلاً جنگ شود که شرایط آن مشخص است اما این دلیل نمی‌شود که ما خودمان از برنامه‌ریزی‌های با ثبات محروم کنیم.

وی ادامه داد: بنده به نحوه برنامه‌ریزی در کشور به خصوص برنامه هفتم نقدهای جدی دارم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ناترازی در بخش انرژی کشور اظهار کرد: آنگونه که اطلاع دارم بعضاً مصرف بنزین ما به روزی ۱۴۰ میلیون لیتر می‌رسد که متوسط آن ۱۲۰ میلیون لیتر است، این در حالیست که ترکیه ۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف روزانه دارد و در اروپا نیز کل مصرف آنها دو برابر مصرف کشور است، لذا این مصرف بالا موجب هدر رفت سرمایه‌های کشور و ایجاد دردسر شده است به گونه‌ای که آلودگی هوا ترافیک به هم ریختن شرایط محیط زیستی را نیز شاهد هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته