دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در‌ گفت وگو با آنا مطرح‌ شد؛

تشریح اقدامات معاونت فضای مجازی رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری

تشریح اقدامات معاونت فضای مجازی رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری
قائم مقام و دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی صداوسیما بخشی از اقدامات این معاونت در حوزه تبلیغات انتخابات را شرح داد.
کد خبر : 918842

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر چه به برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه نزدیک می‌شویم، تنور تبلیغات نامزدهای انتخابات نیز گرم‌تر شده و در نتیجه شور و اشتیاق بیشتری برای طرفداران آنها شکل می‌گیرد.
داوطلبان ورود به ساختمان ریاست جمهوری در میدان پاستور، همچون ادوار گذشته از فضا‌ها و ابزار‌های متنوع و متفاوتی برای تبلیغ برنامه‌ها و ارتباط با مخاطبان و رای‌دهندگان استفاده می‌کنند.


امسال سازمان صدا و سیما علاوه براختصاص فضا‌های مختلف برای پخش تبلیغات نامزد‌ها در قالب برنامه‌های گفتگومحور، میزگرد، مستند تبلیغاتی و مناظره با تکیه بر توان زیرساخت‌های خود در فضای مجازی، بستر قابل‌توجهی را نیز در سکوی پخش «تلوبیون» برای این منظور فراهم کرده است که انجام آن نیز به عهده معاونت فضای مجازی این سازمان قرار گرفته است.

در همین ارتباط، حمیدرضا ملاموسی‌زاده قائم مقام و دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی رسانه ملی در گفت و گو با آنا عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما، معاونت فضای مجازی این نهاد موظف شده است تا برای تولید و پخش تبلیغات هریک از نامزدهای انتخابات یک استودیو اختصاصی در نظر بگیرد. خروجی این استودیوها نیز به صفحه اختصاصی هر کدام از شش نامزد متصل است.

ملاموسی‌زاده افزود: هر کدام از نامزدها نماینده‌ای را به عنوان مدیر بخش تبلیغات معاونت فضای مجازی به ما معرفی کرده است و این نمایده مسئولیت و هماهنگی حضور کارشانسان در استودیوها را به عهده دارد و به نوعی واسطه بین معاونت فضای مجازی و ستادهای انتخاباتی نامزدها است. هر محتوایی که این نماینده‌ها در اختیار ما بگذارند با حفظ ضوابط مرسوم انتخاباتی، در صفحه تلوبیون قرار خواهد گرفت.

تشریح اقدامات معاونت فضای مجازی رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری

وی اظهار کرد: این فضا برای نامزدهای محترم فراهم است تا اگر تمایل داشتند خودشان نیز در هر ساعت از شبانه روز به استودیو بیایند و نکاتی که در برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیون فرصت یا امکان پرداختن به آنها را نداشتند از این قاب بیان کنند.

دبیر ستاد انتخابات معاونت فضای مجازی رسانه ملی افزود: با وجود تنوع قالب و زمانبندی مناسب سازمان برای پخش برنامه‌های تبلیغاتی، نامزدها گاهی احساس می‌کنند که فرصت لازم برای تبیین دقیق برنامه‌ها فراهم نیست. تلوبیون این فرصت را به آنها و نمایندگانشان در حوزه‌های مختلف می‌دهد تا بدون محدودیت زمانی به این موضوع بپردازند.

وی افزود: هر ۶ استودیو دارای امکانات و نیروی فنی مشابه است؛ خدا را شکر نمایندگان نامزد‌ها نیز همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند. پخش برنامه‌ها با توجه به بستر پخش (فضای مجازی) محدودیت زمانی ندارد و ۲۴ ساعته است ضمن این که برای حضور مهمانان در استودیو‌ها نیز محدودیت زمانی نداریم. تا امروز (زمان گفتگو؛ دوشنبه چهارم تیرماه) چهار نامزد برای استفاده از این فضا به معاونت فضای مجازی مراجعه کرده اند.

موسی‌زاده عنوان‌کرد: در صفحات اختصاصی نامزدها در تلوبیون امکان ثبت نظر و طرح پرسش از سوی مخاطبان وجود دارد؛ سامانه‌ای هم طراحی شده تا نظرات و پرسش‌ها پس از تجمیع و تفکیک، در اختیار ستاد انتخاباتئی نامزدها قرار بگیرد.در نهایت نیز پاسخ این پرسش ها درقالب همین برنامه ها به صورت مستقیم یا از طریق  زیرنوسی ارائه خواهد شد.

وی درباره میزان بازدید از صفحات نامزدها نیز گفت:  با توجه به این که در دوران تبلیغات  قرار داریم، مطلوب نیست که میزان بازدیدها را اعلام کنیم،اما مجموع این بازدید ها فراتر از انتظار ما و میلیونی بوده است که به زودی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

ملاموسی زاده گفت: همچون سایر فضاهای انتخاباتی، فعالیت داوطلبان انتخابات چهاردهم در تلوبیون نیز تاساعت۲۴روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن مطلب جدیدی به صفحات اضافه نمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته