دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پاسخ شورای شهر به نظرات یکی از کارشناسان برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری

پاسخ شورای شهر به نظرات یکی از کارشناسان برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری
در خلال برنامه انتخاباتی آقای زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، کارشناس برنامه موضوعات خلاف واقع در خصوص عملکرد شورای اسلامی شهر تهران در حوزه شفافیت مطرح کرد که توضیحات معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران جهت تنویر افکار عمومی، ارائه می گردد.
کد خبر : 917687
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیرو برنامه انتخاباتی دکتر زاکانی کاندیدای انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری، با موضوع فرهنگی مورخ 27 خردادماه مواردی توسط آقای دکتر انتظامی مطرح شد که با توجه به ارتباط موضوع با فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در کمیته شفافیت و شهر هوشمند عدم صحت موارد مطر ح شده موارد زیر به محضر مردم شریف ایران عزیز تقدیم می‌شود. 
 
1-با توجه به شناختی که از سوابق و توانمندی‌های مدیریتی جناب آقای انتظامی داشتیم انتظار بر این بود که پیش از بیان موضوعات خالف واقع در رسانه ملی و در قامت مناظره گر انتخاباتی از صحت و سقم موضوع کسب اطلاع نموده و صرفاً رفتار سیاسی جانبگیرانه نداشته باشند.
 
2-سامانه شفافیت در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران تاسیس و راه اندازی شد که به حق کار ارزشمندی بود و توانست پایه گذار تغییر رویکرد در مدیریت شهری باشد در دوره پنجم سامانه شفافیت توانست 18 عنوان را در اختیار شهروندان قرار دهد که از مهمترین عناوین آن می توان به پرونده های صادره در باغات، گزارش عملکرد مالی و دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری اشاره کرد. 
 
3- در دوره ششم با تاکید بر حفظ موارد ارائه شده در دوره قبل و همچنین ارائه گزارش های تحلیلی در کنار  اطلاعات خام موارد زیر در قالب 21 عنوان به سامانه اضافه شده است: لیست تهاتر املاک،شناسنامه اراضی مشجر،آراء قطعی کمیسیون ماده هفت، نحوه محاسبه عوارض ساختمان، نحوه محاسبه عوارض ساختمان، سامانه جامع قوانین و مقررات شهری، مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، اسناد، ضوابط و بخشنامه های شهرسازی و معماری، گزارش مطالبات و بدهی ها، مصوبه برنامه چهارم تحول و پیشرفت، معافیت ها، تخفیفات و بخشودگی ها،‌پروژه های من شهردارم، مراکز انتفاعی و...
 
4- در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران سعی شده است فعالیتها با رویکرد خدمت به شهروندان طراحی و اجرا شوند و کارها به دور از بزرگنمایی و هیاهو های رسانه ای عرضه شود . لذا عدم پرداخت و رسانه ای کردن مداوم به موضوعات شفافیت و همچنین عدم سواستفاده سیاسی و جناحی از اطلاعات حاصل شفافیت به معنای تعطیلی این سامانه نیست. 
 
5- علاوه بر این در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران سعی بر آن شد که پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین دستور رئیس جمهور شهید جناب آقای دکتر رئیسی زمینه ی پیوستن شهرداری به درگاه ملی صدور مجوزها با سرعت صورت پذیرد. یکی از اولویت ها و سرمشق هایی که در شورای ششم دنبال کرده ایم این بوده که خدمات ارائه شده توسط شهرداری را غیر حضوری کنیم. بدین معنا که هر چه بیشتر از حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری بکاهیم تا هم خدمات مناسبتری به شهروندان ارائه شود و هم از هزینه های وارد بر شهرداری و شهروندان جلوگیری گردد و هم اینکه جلوی امضاهای طلایی و رانت ها گرفته شود.
 
6- در انتها هم به اطلاع مردم فهیم ایران می رسانیم در یک سال باقی مانده از شورای ششم در تلاش هستیم تا با اضافه شدن موارد 10 گانه زیر نسبت به تکمیل این سامانه اقدام صورت پذیرد: 
- انتشار املاک و بهره برداران املاک شهرداری تهران 
- انتشار لیست تأسیس یا اداره شرکت یا موسسه غیرتجاری توسط مدیران شهرداری 
- انتشار ارزش مکانی امالک شهر تهران 
- انتشار دریافتی مدیران شهرداری و کارکنان جدید استخدام
- انتشار جزئیات قرارداد دریافت تسهيلات از بانک ها و موسسات 
- سنجش و انتشار عمومی سالانه شاخص های فساد و شفافیت
- اعلام پیوست های مطالعاتی انواع طرح ها و پروژه ها
- شفافسازی تعاملات میان مؤدیان بدهکار و طلبکار و تهاتر فی مابین
- گزارش تخلفات قطعیت یافته در مراجع صالح قضایی یا اداری
- وضعیت تاییدیه ایمنی ساختمان ها
 
۷-در انتها نیز لازم است یادآوری شود شورای ششم با زعامت جناب مهندس چمران و همچنین همکاری شهرداری تهران در تلاش بوده تا با از بین بردن گلوگاههای فساد، کاهش بروکراسی و هوشمند سازی فرآیندها، زمينه‌هاي خدمت رسانی سریع، شفاف و بی منت را برای شهروندان فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته