دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 18:22
ولیلو:

دانشکده مهارتی پوشاک در دانشگاه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود/ صدور مجوز تأسیس سرای امنیت مواد غذایی در واحد ارومیه

دانشکده مهارتی پوشاک در دانشگاه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود  صدور مجوز تأسیس سرای امنیت مواد غذایی در واحد ارومیه
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه دانشکده مهارتی پوشاک در واحد ماکو راه‌اندازی می‌شود، از صدور مجوز تأسیس سرای امنیت مواد غذایی در دانشگاه آزاد ارومیه خبر داد.
کد خبر : 916556

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای این دانشگاه که به میزبانی واحد سلماس برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در بحث اقتدار خود بین کشور‌های جهان، با تدابیر مقام معظم رهبری به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کشورمان در مسیر یک جامعه دانا، کارآمد، فرهیخته و نوآور در حال حرکت است، ادامه داد: برای اثرگذاری در شکل‌گیری نظم نوین جهانی، تثبیت اقتدار و حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف و در دستیابی به حکمرانی عدالت محور با اقتصاد پویا، دانشگاه‌ها نقش بسزایی دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی و یک دانشگاه اجتماعی و مأموریت‌گرا، برای نقش‌آفرینی در حرکت کشورمان در مسیر تحولی و رو به رشد، نیازمند تحول در خود دانشگاه است که این مهم با تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه به خوبی پیش‌بینی و مورد تأکید قرار گرفته است.

ولیلو با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سومین سال اجرای سند تحول و تعالی قرار دارد، افزود: دکتر طهرانچی بر ضرورت تدوین و اجرای تمامی برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای سند تحول و تعالی تأکید دارند؛ از این رو ضروری است این سند به صورت مرتب توسط واحد‌ها و مراکز استانی مورد عمل قرار گیرد.

وی با اشاره بر جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی بین مسئولان و مردم تبیین کرد: امروز نقش‌آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف برای همه آشکار است و با توجه به انتظارات بالا از این دانشگاه، باید بیش از پیش در راستای پاسخگویی به نیاز‌های مردم و جوانان گام برداریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ادامه با تشریح عملکرد و موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال اخیر تشریح کرد: به تازگی مجوز ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی صادر شده که از این میزان، هفت رشته مربوط به ارومیه و مابقی مربوط به واحد‌های مهاباد، خوی، بوکان و نقده است.

ولیلو با اشاره بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنایع غذایی دارد، افزود: آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه از دیرباز فعالیت گسترده‌ای برای کیفیت‌بخشی به انواع غذا‌ها داشته‌اند و وجود واحد‌های تولیدی صنایع غذایی در ارومیه، وجود سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی را ضروری کرده است؛ از این رو واحد ارومیه با اخذ مجوز سرای امنیت مواد غذایی دنبال اثرگذاری در این حوزه است.

وی یادآور شد: تأسیس سرای نوآوری کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و سرای نوآوری صنایع تبدیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در دستورکار قرار دارد که امیدواریم جامه عمل بپوشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به شکل‌گیری و راه‌اندازی دانشکدگان جدید در حوزه‌های مختلف با مأموریت‌های جدید درراستای رفع نیاز‌های جامعه، عنوان کرد: این دانشکدگان در زمینه‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، حکمرانی اسلامی و ... تأسیس می‌شوند که ضروری است واحد‌های دانشگاهی در این راستا اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به جذب بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مهر و بهمن‌ماه سال گذشته در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با ۶ هزار ثبت‌نامی جدید، بیشترین جذب دانشجو را داشته که رکورد یک دهه گذشته نیز با این میزان شکسته شده است.

ولیلو با اشاره به اینکه تأسیس دانشکده‌های جوار صنعت نیاز صنایع در تأمین نیروی ماهر را رفع می‌کند بر لزوم تأسیس دانشکده‌های مهارتی جوار صنعت در واحد‌ها و مراکز استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد و گفت: دانشکده مهارتی پوشاک در جوار صنعت با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و منطقه آزاد ماکو تأسیس می‌شود؛ همچنان که دانشکده مهارتی طلا و جواهر واحد ارومیه با اخذ مجوز‌های لازم در حال پیگیری است، بنابراین مسئولان واحد‌ها از طریق نیازسنجی از مسئولان شهری و نیاز‌های منطقه می‌توانند در این زمینه فعال باشند.

وی با تأکید بر اینکه شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عدالت آموزشی و رفع محرومیت‌زدایی در حال فعالیت است، ادامه داد: سال گذشته ۴۵ رشته دانشگاهی به صورت تفاهمی عمل شد که جذب تعداد ۹۰۰ دانشجو در استان آذربایجان‌غربی از همین طریق بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بر ضرورت توسعه مدارس سما، پیگیری مشکلات حقوقی، توجه به صیانت از اموال و املاک دانشگاه، توجه به تکالیف پژوهشی از قبیل اخذ مجله‌های علمی پژوهشی، برگزاری همایش‌های علمی، اجرای منظم رویداد صدرا به‌عنوان مکمل طرح پویش و گسترش مراکز تحقیقاتی تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته