دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 18:54
حجت‌الاسلام بیگی:

تصدیق سخن‌چینان توسط مسئولان پذیرش ادعای آنان است

تصدیق سخن‌چینان توسط مسئولان پذیرش ادعای آنان است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نباید کسانی که برای سخن‌چینی نزدشان می‌آیند تصدیق کنند؛ چراکه این امر به معنی پذیرش ادعای آنان است.
کد خبر : 916564

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سجاد بیگی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای این دانشگاه که به میزبانی واحد سلماس برگزار شد با ترجمه و شرح نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اظهار کرد: در این نامه توصیه‌هایی از جانب امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام به مالک آمده که ضروری است مورد توجه تمام مسئولان در نهاد‌های مختلف قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این بخش از نامه آمده که مسئول باید بین رعیت از آن‌هایی که بیش از دیگران عیب‌جو هستند دوری کند، افزود: انسان تحت تأثیر الفاظ بوده و این الفاظ پس از مدتی در او اثر می‌کند؛ برخی بیش از آنکه کار کنند دنبال عیب‌جویی هستند که مسئولان باید از اینگونه افراد دوری کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره بر اینکه مطابق این نامه مسئول در پنهان کردن عیب‌های مردم و پاره‌ای از مسائل در یک مجموعه از سایرین سزاوار‌تر است، ادامه داد: آنچه برعهده مسئول بوده، پاکیزه ساختن چیزهایى است که بر او آشکار است.

بیگی با اشاره به اینکه مسئول باید در بیان واقعیت‌ها، پیشرفت‌ها و تهدید‌های مجموعه شجاعت کافی را داشته باشد، تبیین کرد: کسانی که بر صفت ستارالعیوب بودن خداوند آگاه هستند و عیب‌های دیگران را می‌پوشانند، خداوند در جا‌های دیگری بر آنان جبران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید مسئول مسائل اختلافی را بازگو کند، متذکر شد: مسئولان می‌توانند ریشه کینه و دشمنی را میان مردم از بین ببرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه مسئولان باید از چیزی که روشن نیست کناره‌گیری کنند، عنوان کرد: مسئولان نباید کسانی که برای سخن‌چینی نزدشان می‌آیند تصدیق کنند؛ چراکه این امر به معنی پذیرش ادعای آنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته