دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 00:04
ایران فناور در دولت آینده؛ (۱۹)

دولت چهاردهم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را تقویت کند

دولت چهاردهم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را تقویت کند
عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه دولت چهاردهم باید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را تقویت کند، تشویق به کارآفرینی فناورانه و ارتقای آموزش علمی و فنی را مکمل این زیرساخت‌ها عنوان کرد.
کد خبر : 916549

وفا نادرنیا عضو هیئت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر اینکه نامزد‌های ریاست جمهوری باید برنامه‌هایی برای توسعه بخش علم و فناوری کشور ارائه کنند، اظهار کرد: ازجمله این برنامه‌ها افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشویق به کارآفرینی فناورانه و ارتقای آموزش علمی و فنی است.

وی با تأکید بر اینکه ارزیابی رشد علمی کشور نیازمند نگاهی دقیق به پیشرفت‌های دوره‌های مختلف است، ادامه داد: امکانات تحقیقاتی، تعداد مقالات علمی، تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم و فناوری و ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت مؤلفه‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

عضو هیئت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس یادآور شد: برای ارزیابی گستره علمی در استان‌های کشور می‌توان از شاخص‌هایی نظیر تعداد دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، تعداد مقالات علمی، و نظرسنجی از نظر توسعه علمی استفاده کرد.

تسهیل در دسترسی به فناوری‌های پیشرفته

نادرنیا متذکر شد: مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور شامل تأمین منابع کافی برای تحقیقات، تسهیل در دسترسی به فناوری‌های پیشرفته، تشویق به همکاری بین دانشگاه، صنعت و دولت و ارتقای سطح آموزش و پژوهش است.

وی تشریح کرد: ضعف‌های حوزه علم و فناوری شامل کمبود منابع مالی، عدم تخصیص بودجه کافی برای انجام فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور، بی‌توجهی لازم به ارتقای علوم انسانی در راستای انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای، بی‌توجهی به ارتباط دانشگاه، صنعت و دولت و کاستی در سیاست‌گذاری علمی است.

دولت چهاردهم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را تقویت کند

عضو هیئت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مطرح کرد: از سوی دیگر، قوت‌های این حوزه شامل وجود نیرو‌های متخصص و بااستعداد، ظرفیت بالای تحقیقاتی و وجود زیرساخت‌های ابتکاری مانند پارک‌های علم و فناوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته