دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 12:23
ایران فناور در دولت آینده؛ (10)

دولت جدید بر حمایت و تولید دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد

دولت جدید بر حمایت و تولید دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد
فعال حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، توجه به تولید دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌ها را مهم‌ترین مطالبه حوزه علم، پژوهش و فناوری از رئیس جمهور جدید دانست.
کد خبر : 915458

یاشار زهفروش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره بر اینکه رشد علمی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روندی صعودی داشته است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در رشد علمی و رشد تعداد مقالات علمی جزء رتبه‌های برتر جهان بوده و رتبه نخست در این زمینه را بین کشور‌های منطقه دارد.

وی، حمایت از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حفظ و افزایش روند صعودی رشد علمی کشور را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید مورد توجه مسئولان در دولت جدید قرار گیرد؛ چراکه افزایش فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان در مسیر ارتقای رتبه علمی کشور و پیشرفت‌های روزافزون در این حوزه مؤثر واقع می‌شود.

وجود نیروی جوان تحصیل‌کرده، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و رشد سریع تولید علم در نقاط مختلف از مهم‌ترین نقاط قوت حوزه علم و فناوری کشور هستند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، گستره علمی در استان‌های کشور را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مراکز علمی فقط در پایتخت و شهر‌های بزرگ متمرکز نبوده و امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها و شهر‌های کشور دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعدد داریم.

زهفروش، تدوین طرح آمایش سرزمینی و گسترش رشته‌های تحصیلی و برنامه‌های علمی را در راستای توجه به گستره علمی کشور عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به این مهم، امروز در اقصی نقاط کشور آحاد مختلف مردم از نعمت علم، پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع دانش‌بنیان و پررنگ‌تر شدن آن در نامگذاری شعار سال‌های اخیر، توجه به دانش‌بنیان، حمایت و ارائه تسهیلات در این باره را از مهم‌ترین مطالبات حوزه علم، پژوهش و فناوری از رئیس جمهور جدید در دولت چهاردهم  دانست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، وجود نیروی جوان تحصیل‌کرده، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و رشد سریع تولید علم در نقاط مختلف کشور را از مهم‌ترین نقاط قوت حوزه علم و فناوری کشور عنوان کرد.

زهفروش یادآور شد: برای تولید علم، سرمایه‌گذاری لازم است و این دیدگاه که هزینه‌کرد در حوزه پژوهش، سرمایه‌گذاری است، باید میان مسئولان و عموم مردم جامعه تبیین شود؛ چراکه سرمایه‌گذاری در این زمینه، موجب می‌شود در سال‌های آینده از محصول آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته