دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پورثانی خبرداد؛

استخدام ۱۵ هزار نیروی تربیتی آموزش‌وپرورش/ ۶ میلیون دانش‌آموز در سامانه نماد غربالگری می‌شوند

استخدام ۱۵ هزار نیروی تربیتی آموزش‌وپرورش  ۶ میلیون دانش‌آموز در سامانه نماد غربالگری می‌شوند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی تربیتی پرورشی در آزمون اخیر که در فرآیند پس از ۱۴ سال وقفه انجام شد؛ بزرگترین عملیات مقابله و پیشگیری با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش است و قریب به ۶ میلیون نفر را غربالگری کردیم.
کد خبر : 916436

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در یک نشست خبری با موضوع ثبت‌نام در پایگاه‌های اوقات فراغت، مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز و دومین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: چند روزی از شهادت شهید جمهور می‌گذرد و خدمات ایشان را گرامی می‌داریم. ایشان در سفر استانی گلستان در یک اردوگاه دانش‌آموزی مستقر شدند و اردوگاه آشوراده گلستان به نام ایشان به‌‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید جمهور حداقل ۵ بار با دانش‌آموزان دیدار مستقیم داشتند، تصریح کرد: سند تحول معاونت پرورشی پس از ۱۸ سال در این دولت به تصویب رسید. همچنین مصوبه احیای معاونت پرورشی در مجلس بررسی و در شورای عالی آموزش و پرورش باید به تصویب برسد.

پورثانی با اشاره به اینکه بودجه معاونت پرورشی افزایش چشمگیری داشت که با قبل قابل مقایسه نیست، ابراز کرد: استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی تربیتی پرورشی در آزمون اخیر که در فرآیند استخدام هستند، انجام شد و بعد از ۱۴ سال استخدام ۱۵ هزار نیروی تربیتی آموزش و پرورش انجام شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل مالی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی تحول ایجاد کرده است، تصریح کرد: اردوگاه‌های ما در حال توسعه هستند. همچنین آیین‌نامه اجرایی نماد سال‌ها روی زمین مانده بود؛ اما در دولت سیزدهم انجام شد. نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان در شورای اجتماعی کشور بر درمان، پیشگیری و درمان حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید بسیار زیادی دارد و بابت درمان آسیب‌های اجتماعی به‌صورت رایگان پیش‌بینی لازم را کرده است.

به گفته پورثانی، در دولت سیزدهم نام شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان دستخوش تغییرات شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی یک رئیس‌جمهور تربیتی و تمام عیار بودند، اظهار کرد: اولویت ایشان مسئله آموزش و پرورش و تربیت بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت‌های سابق وزیر آموزش و پرورش امکان ملاقات با رئیس‌جمهور را نداشتند، عنوان کرد: اما در دولت سیزدهم اینگونه نبود.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که نیمه دوم تیرماه هدایت تحصیلی پایه نهم دانش‌آموزان انجام شود تا بتوانند به سمت رشته‌های موردنظر خود هدایت شوند.

پورثانی با بیان اینکه معدل دانش‌آموز یکی از مسائل مورد مطرح است، اظهار کرد: آزمون رغبت و توانایی ویژگی‌های رفتاری و شایستگی‌های دانش‌آموزان را سنجش می‌کند و ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان وارد این آزمون شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نظر والدین، دانش‌‌آموزان، مشاور و مدیر مدرسه نیز مهم است و ما در مدرسه به‌صورت ویژه به دانش‌آموزان مشاوره ارائه می‌دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار تجویزی بر اساس معدل دانش‌آموزان انجام می‌شود، اظهار کرد: اما برخی از کارها بر اساس نظام مشورتی انجام می‌شود. همچنین دانش‌آموزان با مشاغل آینده آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند هدایت تحصیلی امسال به‌صورت سامانه‌ای خواهد بود، ادامه داد: تمام توانمان این است که نیمه دوم تیرماه انجام شود و بستگی به تصحیح اوراق دارد.

پورثانی تصریح کرد: اوقات فراغت همان‌طور که می‌دانید ذیل سند تحول بنیادین و قرارگاه اجرایی‌سازی سند هفت پروژه برای اجرایی کردن سند تحول مشخص شد. به عبارت دیگر، ۷ پروژه برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین مشخص شده است و در این ۷ پروژه مأموریت معاونت پرورشی اوقات فراغت است؛ همچنین در این زمینه سند اوقات فراغت ایجاد کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: شعار تابستان امسال در حوزه اوقات فراغت تربیت، بدون توقف است و در حوزه اوقات فراغت تابستان سال‌ جاری ۱۴ کار ویژه‌ای تعریف کردیم که اردونو یکی از این کار ویژه‌ها است و فرآیند اردوها را در قالب این کار ویژه دنبال می‌شود. تربیت بدون توقف است و مسئله تربیت نباید محدود به فضا، ساعت درسی و کتاب شود. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر می‌کند که مدرسه کانون تربیتی است.

وی افزود: برنامه‌های ما در قالب برپایی موکب، اردو اربعین و پویش برای اربعین حسینی درنظرگرفته شده است. اردوی اربعین دانش‌آموزی، موکب‌ها و پویش‌های دانش‌آموزی در اربعین حسینی به صورت فراگیر نیز انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برنامه‌هایی نیز برای عید سعید غدیر خم در نظر گرفته شده است و استعدادیابی دانش‌آموزان نیز در سکویی به نام کارینو در حال آماده‌سازی است؛ در این سکو دانش‌آموزان را جذب و توانمند می‌سازیم.

پورثانی اظهار کرد: امسال در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی و ۳۴۶ اردوگاه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در سامانه نورینو ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: امسال یک تابستان داغ برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم و مسئله مهارتی با معاونت آموزش متوسطه هماهنگ شده است؛ مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی شروع خواهد شد و افتتاحیه آن پنجشنبه جاری در مشهد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی دوره ولایت معلمان از پنجشنبه در مشهد افتتاح خواهد شد و ثبت نام دوره ولایت از ۷ هزار نفر شروع شده است.

پورثانی ادامه داد: همایش ملی و بین المللی تربیت امسال با همکاری دانشگاه شهید رجایی در شهریورماه برگزار می‌شود‌؛ پژوهش مقدمه هر کار تحولی است و به پژوهش توجه شده است و این همایش در چند شاخص برگزار می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بزرگترین عملیات مقابله و پیشگیری با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش است و قریب به ۶ میلیون نفر را غربالگری کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌های ارتقایی، مشاوره‌ای، ارجاعی و مداخله‌ای برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود، تصریح کرد: سامانه نماد یک ابرسامانه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: بیش‌از ۵۰ درصد از مدارس معلم پرورشی و مشاور ندارند و  ۱۰۵ هزار مربی پرورشی و مشاور کمبود داریم‌ و جبران این کمبود یکی از مأموریت اصلی معاونت است.

وی افزود: شرکت دانش‌‌آموزان رای اولی و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و کنشگری از جمله اهداف برنامه‌های ماست؛ یک میلیون دانش‌آموز رای‌اولی در انتخابات ریاست جمهوری داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته