دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صحرایی: رشد چند برابری مشارکت خیرین نشان از اعتماد به دولت است

صحرایی: رشد چند برابری مشارکت خیرین نشان از اعتماد به دولت است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول دولت رئیسی بالغ بر ۳۰ هزار کلاس درس در قالب بیش از ۷ هزار پروژه آموزشی و پرورشی و فرهنگی ساخته شد که بی‌سابقه است این حجم از عمران و آبادانی بی‌سابقه است. رشد چند برابری مشارکت خیرین نشان داد آن‌ها به دولت اعتماد کرده‌اند.
کد خبر : 916344

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  بیست‌وششمین جشنواره  خیرین مدرسه‌ساز استان تهران با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش، عباس زارع، مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز و علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در این جشنواره که امروز بعدازظهر ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهدای پرواز اردیبهشت و در صدر آن‌ها شهید عزیز حضرت آیت‌الله رئیسی سخنان خود را آغاز می‌کنم. موضوع مدرسه‌سازی جلوه‌ای از مشارکت مردم در ساختن آینده کشور است.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدرسه‌ها جایی هستند که آینده هر کشوری در آن‌ها ساخته می‌شود، ابراز کرد: اینکه گفته می‌شود آموزش‌وپرورش هر کشور سیمای آینده کشور را نشان می‌دهد از آن جهت است که کودکانی که امروز در مدارس در حال تحصیل هستند کسانی هستند که آینده کشور به دست آنها خواهد افتاد و باید آن را بسازند، به همین دلیل مصداق عمل صالح مدرسه‌سازی است،زیرا آینده‌سازی کشور تلقی می‌شود.

صحرایی ادامه داد: دولت شهید جمهور به‌ویژه مفتخر است به اینکه در این دوره ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: در سی‌وپنج ماه دولت سیزدهم سرانه  دانش‌آموزی از ۳ مترمربع و ۴.۷ دهم مترمربع رسید و  یک مترمربع به سرانه دانش‌آموزی  کشور و استان تهران  متر اضافه شد، این در حالی است که گستردگی جمعیتی داشتیم. در این مدت  ۳۰ هزار کلاس درس در قالب ۷ هزار پژوه آموزشی، ورزشی و پرورشی ساخته شد. روزانه ۸ مدرسه و ۳ ونیم کلاس درس در این دولت ساخته شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در طول دولت رئیسی بالغ بر ۳۰ هزار کلاس درس در قالب بیش از ۷ هزار پروژه آموزشی و پرورشی و فرهنگی ساخته شد که بی‌سابقه است یعنی روزی حدود ۸ مدرسه در کشور ساخته شده و در تهران روزانه ۳.۵ کلاس درس ساختن شده و این حجم از عمران و آبادانی بی‌سابقه است. رشد چند برابری مشارکت خیرین نشان داد آن‌ها به دولت اعتماد کرده‌اند.

صحرایی خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین از تنه مدرسه‌سازی رشد کرده است و مشارکت  خیرین در بیمارستان سازی و دانشگاه سازی سرایت کرده است.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه این مراسم بابیان اینکه وجه شباهت خیرین با رئیس‌جمهور شهید مدرسه‌سازی است،  اظهار کرد: امروز به‌طور ویژه پدر  معنوی مدرسه‌سازی دکتر حافظی یاد کنیم.

وی ادامه داد: تعهدات خیرین از ۰/۳ به ۱۱ هزار میلیارد رسید و امسال پیش‌بینی کرده بودیم که به 20هزار میلیارد برسد و در تهران 2 هزار کلاس درس در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته