دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نویدادهم:

ضرورت دارد واژه مدرسه‌سازی را توسعه معنایی دهیم/ باید به مدرسه‌یاری نیز توجه شود

ضرورت دارد واژه مدرسه‌سازی را توسعه معنایی دهیم  باید به مدرسه‌یاری نیز توجه شود
دبیرکل هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کمیسیون مدرسه‌یاری، گفت: کمیسوین مدرسه‌یاری در کنار مدرسه‌سازی داریم تا مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری اتفاق بیفتد که این مورد را آموزش و پرورش پذیرفته است.
کد خبر : 916331

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی نوید ادهم، دبیرکل هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای جامعه خیرین معرفی شد و در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که امروز بعد ازظهر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: با ساخت مدرسه باید در خدمت فرزندان این مرز و بوم باشیم. همه ما دغدغه پیشرفت و توسعه کشور را داریم؛ اما فرآیند توسعه کشور با سرعت کافی انجام نمی‌شود، کشور آنچنان که باید و شاید فرآیند توسعه را انجام نمی‌دهند و از این موضوع رنجور هستیم.

وی افزود: پناه بردن و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش می‌تواند فرآیند توسعه را بهبود ببخشد و باید از این فرصت استفاده کنیم و کیفیت آموزش و پرورش را به صدر برسانیم.

نوید ادهم ادامه داد: دور هم آمدیم تا کمک کنیم آموزش و پرورش مدرسه بهتری داشته باشیم؛ آموزش و پرورشی که زمینه‌سازی رشد انسان‌های متمدن را فراهم می‌کند.

مدرسه‌ای که به دنبالش هستیم باید چه ویژگی‌های متمایزی داشته باشد  و با ساخت ساختمان مشکلتملت حل نمی‌شود.

دبیرکل هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: ساختمان جزئی از مدرسه است و مدرسه مناسب نیاز به تجهیزات، مدیر و معلم توانمند دارد. باید اموری که امکان و فرصت آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند در مدارس خود توسعه ببخشیم.

وی اظهار کرد: باید به این باور برسیم که تنها ساخت ساختمان کافی نیست و ضرورت دارد که واژه مدرسه‌سازی را توسعه معنایی دهیم.

نوید ادهم گام اول توسعه فرآیند پیشرفت کشور را ساخت مدرسه تلقی کرد و سپس ادامه داد: خیرین علاوه‌بر ساخت ساختمان مدرسه باید در توانمندسازی مدیر و معلم، ساختمان کتابخانه و سایر مولفه‌ها مشارکت کنند.

دبیرکل هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کمیسیون مدرسه‌یاری، اضافه کرد: کمیسوین مدرسه‌یاری در کنار مدرسه‌سازی داریم تا مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری اتفاق بیفتد که این مورد را آموزش و پرورش پذیرفته است.

وی افزود: شما خیرین که به این توفیق الهی دست پیدا کردید، مدرسه را رها نکنید و نسبت به حمایت از آن توجه ویژه داشته باشید.

نوید ادهم با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد در راستای مدرسه‌سازی، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با مشارکت آموزش و پرورش به امضا رسید. خیران باید در کنار مدرسه باشند. اگر بهترین مدرسه را بسازیم؛ ولی معلم توانمندی نداشته باشیم، توسعه رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته