دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هنوز در سرانه آموزشی از میانگین دنیا فاصله داریم

هنوز در سرانه آموزشی از میانگین دنیا فاصله داریم
استاندار تهران گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در توسعه‌یافتگی توجه به زیرساخت‌ها است و سرانه آموزشی در جهان ۸ مترمربع است و هم‌اکنون ما به سرانه آموزشی ۴.۷۴ رسیدیم و از میانگین دنیا فاصله داریم.
کد خبر : 916341

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست‌وششمین جشنواره  خیرین مدرسه‌ساز استان تهران با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش، عباس زارع، مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز و علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در توسعه‌یافتگی توجه به زیرساخت‌ها است و سرانه آموزشی در جهان ۸ مترمربع است و هم‌اکنون ما به سرانه آموزشی ۴.۷۴ رسیدیم و از میانگین دنیا فاصله داریم.

فخاری با بیان اینکه گذشت از مال و پیش قدم شدن برای توسعه علم و زدودن جهل و نادانی جسارت می‌خواهد، اظهار کرد: خیرین کسانی هستند که در این مسیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و در زمینه کیفیت و کمیت  آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند تا قدم‌های مؤثرتری بردارند.

وی با بیان اینکه خیرین در امر مدرسه‌سازی و توسعه علم پیشتاز هستند، اظهار کرد: شما خیرین شکننده طلسم ندانستن هستید و هرچقدر در آینده ظرفیت نداشته باشیم ناشی از  عدم آگاهی است و شما با امر خیر برای آینده ایران پس‌انداز می‌کنید.

استاندار تهران ادامه داد: شما خیرین باید قدر بدانید که ظرفیت انجام کار خیر دارید، شکر گذار باشید،  ما در استان تهران با وجود اینکه پایتخت است، کسورات زیادی در زمینه فضای آموزشی داریم و در دولت مردمی که رئیس‌جمهور در مسیر خدمت به شهادت رسید، به دنبال راهی برای رفع این کسورات بود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ۲۳۰ پروژه سیصد مترمربع زیربنا ساخته شد و در اختیار دانش آموزان قرار دادیم؛ بنابراین شما خیرین خط‌شکن و طلسم شکن هستید و شما می‌توانید با ترغیب دیگران به این کار خیر از خود یادگاری برجای بگذارید.

همچنین در این جشنواره کتابی به نام از عرش تا فرش با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش رونمایی شد و این کتاب به نویسندگی اکبر لاهوتی به همه عزیزان پیشکش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته