دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زارع: ۱۳ هزار و ۵۸۵ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند

زارع: ۱۳ هزار و ۵۸۵ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند
مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: ۱۳ هزار و ۵۸۵ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی داریم و به یاری شما خیرین نیاز داریم.
کد خبر : 916335

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  بیست‌وششمین جشنواره  خیرین مدرسه‌ساز استان تهران با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، عباس زارع، مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز و علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد.

عباس زارع، مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در این جشنواره که امروز بعد از ظهر ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خیرین انسان‌های بزرگی هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند نگاه آن‌ها را ترجمه کند. باید به دقت و مهربانی خیرین توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر خیرین یک مسیر الهی است، تصریح کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا از خیرین یعنی ستارگان آسمان خدا تشکر کنیم. شما آموزگار ایثارید، شما که عاشقانه با خداوند متعال معامله کردید، مالکیت آسمان به نام کسانی است که به زمین دل نبسته‌اند.

مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه خیرین نیک اندیش سرزمینم کسانی هستند که نمیتوان درباره عظمتشان اندیشید، ادامه داد: ای کسانی که پنجره امید را بر قلب هزاران کودک با عشق و ایثار میسازید، باید دلی دریایی داشت و ذهنی آگاه؛ چه بسا افراد بسیاری با ثروتهای بیشتر از شما نتوانستند چنین جاودانه بدرخشند.

زارع با بیان اینکه شما خیرین همان فرشتگان و سفیران مهرورزی و محبت هستید، خاطرنشان کرد: شما فرشتگان عرصه تعلیم و تربیت به روشنی نیاز کشور را در نظام آموزشی دانسته و قدم در این راه گذاشته‌اید. آفرین بر همت زیبایتان،مدرسه ث‌سازان عاشق، شما با خدا معامله کرده‌اید و کسی که با خدا معامله کند خوشبختی دنیا و آخرتش تضمین است.

وی اظهار کرد: درودی خالصانه محضر شما که مظهر مهر هستید و از تبار باران، آجر آجری که در مسیر خیر به هم میگذارید.

مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: خداوند را شاکریم که به ما نعمت قدردانی و تقدیر از شما عزیزان را ارزانی فرموده که همراه با عزمی راسخ در جهت پیشبرد ایران قوی در جهت خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان کشورمان تلاش میکنیم.

زارع اظهار کرد: خیرین بزرگوار در سال گذشته به میزان یک همت تعهد کردند که از یک همت شصت و پنج درصد تحقق پیدا کرد؛ ۳۸ درصد از شصت و پنج درصد از طریق خرید زمین  انجام شده است.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ابراز کرد: خدا را شاکر هستیم که سرانه دانش‌آموزی را از ۳/۸ متر مربع به ۴/۷۴ متر مربع رساندیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم ۲۳۰ مدرسه در قالب دو هزار و ۴۳۰ کلاس و ۲۹۴ هزار متر مربع فضا تحویل دانش آموزان عزیز داده شد، اظهار کرد: حدود یک میلیون متر مربع آسفالت برای مدارس انجام شد.

زارع خاطرنشان کرد: استان تهران با توجه به این اقدامات خاص و ویژه که انجام شده است، همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه هنوز حدود ۱۷ منطقه در شهرستان های استان تهران سرانه آن‌ها کمتر از ۴/۷ است، اظهار کرد: همچنین ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه داریم و حدود ۸ هزار و ۲۴۴ کلاس نیازمندی به تخریب و بازسازی دارد.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۵۸۵ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی داریم و به یاری شما عزیزان نیاز داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته