دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانش‌آموزان صاحب استارت‌آپ می‌شوند

دانش‌آموزان صاحب استارت‌آپ می‌شوند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی ایجاد می‌شود.
کد خبر : 916523

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دومین نمایشگاه آبادیران با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی، سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت گرفته است، افزود: ولی برای اجرای گام دوم انقلاب نیاز به تحول داریم و برای تحقق آن نمی‌توانیم بدون جهش، حرکت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر کشور پنجره باز جمعیت ۲۵ ساله را در پیش رو دارد که همه سرمایه‌گذاری‌ها برای آنها انجام شده است و اگر از این فرصت بهره‌برداری نکنیم، به سرعت با جمعیت پیر ۴۰ ساله مواجه خواهیم شد؛ از این رو اکنون بهترین امکان را از نظر نیروی انسانی داریم.

آقا محمدی با اشاره به سند ۱۴۰۴ با تاکید بر اینکه اجرای این سند در سال آینده به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: سند ۱۴۳۰ را در دستور کار داریم، ولی این سؤال مطرح می‌شود که آیا ما برای تربیت نیروی جوان مسائلی، چون هنر و ادبیات را مد نظر قرار داده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه زمان برای ما بسیار مهم است، شد: ما با توافقی که با معاونت علمی ریاست‌جمهوری منعقد کردیم، طرحی ارائه شد که طی آن استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی ایجاد می‌شود و از این طریق دانش‌آموزان از ابتدا بر اساس علایق و استعداد‌های خود در استارتاپ‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این راستا اولین شتاب‌دهنده در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و اصفهان را ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان علاقه‌مند در این حوزه را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته