دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری اول ابتدایی‌ها

آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری اول ابتدایی‌ها
وزیر آموزش و پرورش، تحقق مطالبه چندین ساله رهبرانقلاب در مورد ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی تا چاپ کتب درسی با کاغذ صدرصد ایرانی برای اولین بار پس از انقلاب را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم خواند.
کد خبر : 916470

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) چندین بار بر ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی اشاره کردند تا جایی که فرمودند: «این اسناد [لانه جاسوسی]، توطئه‌های آمریکا علیه ملّت ایران را نشان می‌داد؛ هفتاد هشتاد جلد شده. شما‌ها که وقت نمی‌کنید بخوانید این کتاب‌ها را، [امّا]من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتاب‌ها را در کتاب‌های درسی بیاورید، متأسّفانه نکردند. این [اسناد]نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این مدّتی که در ایران حضور داشتند یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ چه کار‌هایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی و چه خیانت‌هایی انجام دادند.»

حالا پس از چندین سال در دولت شهید جمهور مطالبه چندین ساله رهبرانقلاب برای بازخوانی اسناد لانه جاسوسی تحقق یافت از جمله اقدامات در این مورد می‌توان به بهسازی و غنی سازی تعدادی از کتاب‌های درسی که به صورت شاخص می‌توان به افزوده شدن برخی از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی و همچنین، بهسازی تعدادی از کتاب‌ها در زمینه سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

وی در ادامه نوشت: یکی دیگر از اقدامات مهم که در ۱۴۰۲ انجام شد، ارزشیابی برنامه‌های درسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بود که پس از فرایندی طولانی به اتمام رسید. در این فرایند، برنامه‌های درسی عمده رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تحولات بازار کار، ارزیابی از محیط‌های آموزشی، هنرجویان و هنرآموزان و با توجه به مطالعاتی که در زمینه آمایش سرزمینی انجام شده، مورد بررسی و ارزشیابی قرار گرفت که کار بسیار مهمی بود.

همچنین آغاز اصلاح برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ای بر اساس ارزشیابی سال گذشته است که امیدواریم از مهر امسال، کتاب‌های پایه دهم رشته‌های فنی حرفه‌ای بر اساس این ارزشیابی‌ها اصلاح شود. بر اساس مسیری که در دو سال گذشته برای تحول مدنظر طی شد، طرحواره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه در مدرسه به عنوان نقشه راه اقدامات تحولی سازمان پژوهش در ۱۴۰۳ نیز در دستور کار است. بر این اساس ۱۴۰۳ سال آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان نوشت: برای اولین بار ما موفق به تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز خود از طریق تولید داخلی شدیم و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در ۱۴۰۲، هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته