دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی اش از روایت عدالت آموزشی در دولت شهید جمهور نوشت:

از بازگشت ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس تا ساخت بیش از ۷ هزار فضای آموزشی

از بازگشت ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس تا ساخت بیش از ۷ هزار فضای آموزشی
وزیر آموزش و پرورش در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بهره‌مندی دانش‌آموزان از سهم مناسب خود در همه مناطق کشور به ویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعداد‌های درخشان در مناطق محروم این جمله و تاکیدات بعدی مقام معظم رهبری بر عدالت آموزشی سبب شد یکی از برنامه‌های مهم شهید جمهور در آموزش و پرورش پیگیری ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی شود.
کد خبر : 916221

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی اش نوشت: بهره‌مندی دانش‌آموزان از سهم مناسب خود در همه مناطق کشور به ویژه مناطق دوردست و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم این جمله و تأکیدات بعدی مقام معظم رهبری بر عدالت آموزشی سبب شد یکی از برنامه‌های مهم شهید جمهور در آموزش و پرورش پیگیری ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی شود.

در این راستا اعتبار به مدارس عشایری در مقایسه با سال‌های گذشته ۴۰ برابر شد و ۴۰ میلیارد تومان به این مدارس کمک شد با دستور شهید جمهور مبنی بر رایگان شدن تحصیل دانش آموزان دهک‌های ۱ تا ۴ در مدارس سمپاد تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم و دهک‌های یک تا چهار در مدارس تیزهوشان تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص یافت و یک پنجم معلمان کشور در دو سال اخیر جذب شدند، ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس برگشتند تاکنون بیش از 7 هزار فضای آموزشی با کمک خیرین عزیز به بهره برداری رسید که حدود ۶۴ درصد از آن در روستاهایی از حاشیه شهرهاست و بیش از ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده است.

با حضور بیش از ۲۵ هزار معلم جهادی و نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی، دست به انجام اقدامات و راه‌اندازی پویش‌هایی زد برای رفع مشکل دانش‌آموزان مناطق محروم طرحی که از طریق آن بهسازی و شاداب‌سازی ۶۸ هزار کلاس درس مناطق کم‌برخوردار صورت گرفت.

همچنین در حوزه گرمایش و سرمایش حدود ۱۰ هزار کلاس درس استاندار سازی شده و در تجهیزات هنرستانی نیز حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در استان‌های مختلف توزیع شده است.

در سال جاری فقط در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی بالای ۷ نفر را جمع‌آوری کردیم و مدرسه خوب و مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و بیش از 2 هزار و 100 فضای ورزشی افتتاح شد که اینها، تنها بخشی از اقدامات دولت شهید جمهور در حوزه عدالت آموزشی بوده است.

مهم ترین اقدامات دولت شهید رئیسی برای نظام تعلیم و تربیت

 

 

مهم ترین اقدامات دولت شهید رئیسی برای نظام تعلیم و تربیت

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته