دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

تحصیل در رشته‌های محبوب کدامیک از دانشگاه‌های جهان بهتر است؟

تحصیل در رشته‌های محبوب کدامیک از دانشگاه‌های جهان بهتر است؟
انتخاب دانشگاه صرف نظر از موقعیت دانشجویان می‌تواند یک تصمیم هیجان‌انگیز و دشوار باشد؛ در این گزارش به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که تحصیل در ۱۰ رشته تحصیلی برتر و شناخته‌شده جهان در کدامیک از دانشگاه‌های جهان بهتر است.
کد خبر : 914658

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخی از دانش‌آموزان قبل از ورود به دانشگاه همیشه در ذهن خود یک دانشگاه رویایی را انتخاب می‌کنند. صرف نظر از موقعیت دانشجویان، انتخاب دانشگاه مناسب می‌تواند برای آن‌ها یک تصمیم هیجان‌انگیز و دشوار باشد.

عوامل بسیار زیادی در انتخاب دانشگاه بسیار موثر است و ممکن است دانشجویان با چندین لیست مختلف از رتبه‌بندی دانشگاه‌های خوب با رشته‌های تحصیلی برتر روبه‌رو شوند؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به همراه رشته تحصیلی برتر و شناخته‌شده در جهان حائز اهمیت است.

در این گزارش به بررسی این موضوع پرداختیم که تحصیل در 10 رشته تحصیلی برتر و شناخته شده جهان در کدامیک از دانشگاه‌های جهان بهتر است.

رشته محبوب علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی

محبوب‌ترین رشته در سال گذشته علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی بود که با توجه به وضعیت آن به عنوان یکی از موضوعات در حال رشد در سراسر جهان، شاید قابل انتظار باشد. اگر می‌خواهید روی فناوری کار کنید که ظرفیت تغییر جهان را دارد مانند هوش مصنوعی تا داده‌های بزرگ، این رشته برای شما مناسب است.

دیدن مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) در صدر رتبه بندی چندان تعجب‌آور نیست. مؤسساتی از اروپا و آسیا نیز بین 20 دانشگاه برتر قرار گرفتند، بنابراین شما باید بتوانید یک دانشگاه برتر در نزدیکی خود پیدا کنید.

مهندسی و فناوری، علوم کامپیوتر را پوشش می‌دهد

حوزه مهندسی و فناوری 6 شاخه مختلف مهندسی و علوم کامپیوتر را پوشش می‌دهد. لیست کامل رشته‌های مهندسی و فناوری عبارت از علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و سازه، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و مهندسی نفت است.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با توجه به تسلط آن بر تقریباً همه موضوعات در این حوزه، بهترین دانشگاه برای تحصیل در این رشته‌هاست.

ورود به دانشگاه هاروارد برای رشته مطالعات تجاری

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد تحصیل در یک دانشگاه برای رشته مطالعات تجاری و مدیریت هستید، می‌توانید به دانشگاه هاروارد فکر کنید.

به پزشکان و کادر پزشکی آموزش‌دیده نیاز داریم

همیشه به پزشکان و کادر پزشکی آموزش‌دیده نیاز داریم. با توجه به این نکته، شاید تعجب‌آور نباشد که بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید.

مانند چندین موضوع دیگر که در این مقاله ارائه شده است، دانشگاه هاروارد در سال گذشته بالاتر از دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج به عنوان بهترین مکان در جهان برای تحصیل پزشکی رتبه‌بندی شد.

اقتصاد و اقتصادسنجی را در کدام دانشگاه بخوانیم؟

برخی از بهترین آموزش‌ها در اقتصاد در حال حاضر در ایالات متحده انجام می‌شود. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در این رشته، هفت دانشگاه از 10 دانشگاه برتر از ایالات متحده هستند؛ اما بهترین دانشگاه هاروارد است.

بهترین دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته پرطرفدار حقوق

بهترین دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته پرطرفدار حقوق، دانشگاه هاروارد است.

مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و تولید

بهترین دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته‌های مکانیک، هوانوردی و مهندسی ساخت و تولید در سال گذشته، موسسه فناوری MIT بود و چهار موسسه آمریکایی دیگر نیز در بین 10 دانشگاه برتر قرار گرفتند.

معماری؛ پرطرفدارترین رشته هنر و علوم انسانی

معماری همچنان پرطرفدارترین رشته هنر و علوم انسانی است که در رتبه بندی قرار گرفته است. برای تحصیل در این رشته محبوب، موسسه ام.آی.تی آمریکا در صدر جدول قرار دارد.

هنر و طراحی را در کالج سلطنتی هنر بریتانیا بخوانید

برای تحصیل در رشته پرطرفدار هنر و طراحی، کالج سلطنتی هنر بریتانیا در صدر جدول قرار دارد.

حسابداری و مالی؛ دهمین رشته تحصیلی پرطرفدار

حسابداری و امور مالی، دهمین رشته تحصیلی پرطرفدار در بین افراد جهان است. دانشگاه هاروارد در سال گذشته دانشگاه شماره یک برای تحصیل در این رشته تحصیلی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته