دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت الاسلام خسروپناه: رئیس جمهور شهید پیرو مکتب امام(ره) بود

حجت الاسلام خسروپناه: رئیس جمهور شهید پیرو مکتب امام(ره) بود
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش عزیزِ جمهور در مکتب امام (ره) در شهر اراک حضور یافت و درباره مکتب امام نکاتی را بیان کرد.
کد خبر : 914487

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش اظهار کرد: شهدا زنده هستند، نامشان و یادشان و مرامشان زنده است؛ آنهایی که در مسیر شهدا نیستند و زندگی آلوده، فسادآمیز، تجملی و استکباری دارند مرده‌اند؛ آنهایی که مردم‌دار هستند و شبانه‌روز خدمت می‌کنند اگر در ظاهر از دنیا بروند اما زنده هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب امام(ره) بیان کرد: خوشا به حال آنان در مکتب امام زیست می‌کنند، باید مکتب امام(ره) را بشناسیم و بر اساس آن عمل کنیم. اصل اول مکتب امام(ره) توحید و خدامحوری است، امام همه چیزش خدا بود. زمانی که رزمندگان با دشواری زیاد توانستند خرمشهر را آزاد کنند، امام(ره) یک جمله فرمودند و آن اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امام(ره) کل عالم را مظهر خدا می‌دید؛ در کشور هرگاه مسئولی داشتیم که در خدمت مردم نبود، منیّت نفس داشت اما امام(ره) تفرعن نفسش را نابود کرده بود. شاگردان مکتب امام(ره) همین روش را دارند، مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی اینگونه هستند.

استاد خسروپناه ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً نظر عقل جمعی را می‌پذیرفت اگر نظرش مخالف بود با رأی‌گیری نظرش را تغییر می‌داد. مصوبه مهمی در شورا داشتیم، قرار بود سازمانی تأسیس شود، پیشنهاد بود که این سازمان زیرنظر رئیس جمهور باشد، اما ایشان موافق نبودند، صحبت کردیم و گفتند که مجدداً نظر اعضا را جویا شوید تا اگر موافق باشند این نهاد زیر نظر نهاد دیگری باشد، مجدداً رأی گرفتیم و همان مصوبه بار دیگر تصویب شد، در نهایت مصوبه را امضا و ابلاغ کردند. این توحید و خداباوری است که فرعون نفس را می‌کشد و مثل شهید بهشتی قاضی عادل بر کرسی عدالت می‌نشیند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی در سیل برای رسیدگی به مردم لباس‌هایش سرتاپا خیس و خاکی می‌شد، در سفرهای استانی به محروم‌ترین نقاط می‌رفت چون مردم‌دار بود، مردم‌داران واقعی، موحد هستند ملاک درجه توحید به درجه مردم‌داری برمی‌گردد.

وی اصل دوم مکتب امام(ره) را اسلام اجتماعی دانست و گفت: اسلام تنها نماز، روزه، روضه‌خوانی و غیره نیست بلکه نماز اجتماعی و روضه‌خوانی اجتماعی مطرح است. رابطه دین و جامعه، دین و سیاست قبل از امام(ره) هیچ‌گاه مطرح نبود و هر کسی که آن را مطرح می‌کرد مسخره می‌شد اما امام(ره) علم دینی، هنر دینی رابطه دین و جامعه را نهادینه کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب «چگونه غرب خدا را واقعا از دست داد؟» که یک نویسنده آلمانی آن را نوشته اضافه کرد: در این کتاب عنوان شده که غرب اول خانواده را از دست داد و بعد خدا را از دست داد. بیش از 20 سال با مسیحیان مباحثه داشتیم اما الان می‌گویند که دین را نمی‌توان از جامعه جدا کرد اما امام(ره) در زمان حیاتش موضوع اسلام اجتماعی را مطرح کرد. اسلام اجتماعی یعنی توجه به مردم محروم، کارخانه‌های تعطیل شده و شنیدن درد آنها و حل آنهاست، کاری که آیت‌الله رئیسی انجام می‌داد و هیچگاه نسبت به آن بی‌توجه نبود.

استاد خسروپناه اصل سوم مکتب امام(ره) استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان قلمداد کرد و افزود: امام(ره) همیشه از مستضعفان جهان و مردم فلسطین دفاع می‌کرد، در واقع امام(ره) استکبارستیزی را در کشور باب کرد. چراکه شاه هیچگاه نمی‌توانست درباره آمریکایی‌ها سخن بگوید یا از آنها پاسخ بخواهد.

وی ادامه داد: مدتی بعد از وفات امام(ره)، با اینکه مقام معظم رهبری دفاع از مستضعفان مورد تأکید داشتند برخی سرکار آمدند که بگویند که راه ما از فلسطین جداست. وقتی داعشی آمدند مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید دیپلمات‌های نظامی را بفرستیم و نگذاریم قدرت بگیرند، فرمودند اگر اجازه بدهیم اینها به مرزها می‌آیند و با ما می‌جنگند. امروز هم پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی تصریح دارد که «قرآن را بخوانید و بفهمید و در مقابل استکبار بایستید».

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: استکبارستیزی و دفاع از مردم غزه در روش آیت الله رئیسی نیز وجود داشت. با فرمان مقام معظم رهبری وعده صادق تحقق پیدا کرد. مگر ساده است بیش از 200 موشک به اسرائیل اصابت کند. وقتی آن جنایت را در سوریه انجام دادند، آمریکایی‌ها پیغام دادند که گذشت کنید اما مقام معظم رهبری فرمودند که چون زدند، ما هم میزنیم. پس از حمله وعده صادق حتی سازمان ملل جرأت نکرد حتی یک بیانیه صادر کند به خاطر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه شهیدمان اینگونه رفتار کردند، شهید امیرعبداللهیان بلافاصله به آمریکا رفت گفت که کارمان بین المللی بود.

وی گفت: این در حالی است که زمانی می‌خواستیم موشکی را آزمایش کنیم بیانیه علیه ما صادر می‌کردند دولتهای ضعیفمان در خاموشی بودند اما رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهیدمان توانستند دیپلماسی را با قدرت میدان جمع کنند و این یک الگوی حکمرانی است که عزت همراه با قدرت می‌آورد.

استاد خسروپناه اصل دیگر مکتب امام(ره) را روحیه جهادی دانست و گفت: مگر در مکتب امام(ره) کسی می‌تواند مدیر باشد جهادگر نباشد جهاد یعنی تلاش مستمر خستگی‌ناپذیر. امام(ره) اینگونه بود مقام معظم رهبری اینگونه هستند، رئیس جمهور و سایر شهدای ما اینگونه بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اصل پنجم مکتب امام(ره) مردم‌داری است، عنوان کرد: در زندگی امام و رهبری و رئیسی این رویکرد کاملاً مشهود است. اصل ششم مکتب امام(ره) صداقت است. برخی ممکن است ظاهری توحیدی و اسلام اجتماعی داشته باشند اما صداقت نداشته باشند. صدق بزرگترین نعمت الهی است. در فردای قیامت ما را با صدق می سنجند.

استاد خسروپناه با تأکید بر صداقت آیت الله رئیسی گفت: ۲۵ میلیون نفر از مردم ایران در مراسم تشییع و مجالس عزای شهید جمهور شرکت کردند صداقت شهید رئیسی این محبوبیت را در بین مردم ایجاد کرد.

وی در پایان با قدردانی از کارگران کارخانه‌های احیا شده استان مرکزی بیان کرد: هنوز نمی‌دانیم چه کسی را از دست داده‌ایم. این غم بزرگ، قطعا جبران ناپذیر است.

دبیر شورای عالی انقلاب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: مردم در انتخابات به کسی رأی دهند که مکتب حکمرانی اجرایی شهید جمهور که ذیل مکتب امام راحل است را ادامه دهد. مکتب حکمرانی شهید رئیسی داشته باشد و این مسیر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته