دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 15:25

انتقام اسرائیل از دشمن نامرئی/ به بهانه حماس به هزینه رفح

انتقام اسرائیل از دشمن نامرئی  به بهانه حماس به هزینه رفح
میدان جنگ غزه طی یکی دو روز گذشته برای رژیم صهیونیستی حادثه‌خیز بوده و حمله شبانه جنگنده‌ها به چادر آوارگان رفح هم نتیجه شکست در میدان است.
کد خبر : 913768

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه از نوار غزه را بمباران کردند. هدف کمپ پناه‌جویان فلسطینی بود که به امید فرار از حملات مشابهی که در ۸ ماه گذشته بی‌وقفه ادامه داشته است، از سایر نقاط غزه گریخته و به این گوشه پناه آورده‌اند.

بهانه رژیم، اما در هم کوبیدن محل اختفای حماس است و این‌طور توجیه می‌شود که حمله با استفاده از تسلیحات هدفمند و با اتکا به اطلاعات دقیق انجام شده است.

نتیجه، اما کشته شدن ۳۵ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی آن‌هم دو روز بعد از اعلام حکم دیوان دادگستری بین‌المللی درباره «فوریت توقف تهاجم علیه رفح» است.

بااین‌حال، ارتش اسرائیل با استناد به اینکه هدف وسیله را توجیه می‌کند؛ با لحنی خونسرد گفت که «از گزارش‌ها درباره اینکه در نتیجه حملات و آتش‌سوزی بعدازآن، چندین نظامی صدمه دیده‌اند، اطلاع دارد و درباره آنها تحقیق می‌کند.»

حمله در محله «تل السلطان» واقع در شمال غرب شهر رفح رخ داد که میزبان هزاران پناهجوی فلسطینی است رخ داده و اکثر تلفات و زخمی‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این روایت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از حمله دیشب است: بیمارستان صحرایی رفح با انبوهی از زخمی‌ها مواجه است و سایر بیمارستان‌ها هم وضعیت مشابهی دارند.

روایت حماس تکان‌دهنده‌تر است: حمله هوایی چادر‌ها را به آتش کشید، چادر‌ها ذوب می‌شوند و بدن آدم‌ها هم همراه آنها ذوب می‌شود.

روایت حماس از سوی گزارشگر سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در اراضی فلسطین، تأیید می‌شود: نظامیان اسرائیلی اردوگاه آوارگان فلسطینی را در رفح زیر آتش گرفتند که همین مسئله باعث شد آوارگان فلسطینی زنده‌زنده در آتش بسوزند.

مسئولان نهاد دفاع شهری نوار غزه این روایت‌ها را تکمیل می‌کنند: حمله شب گذشته یک کشتار تمام‌عیار به شمار می‌رود. ما شاهد قطع اعضای بدن تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی‌گناه در جریان این حملات وحشیانه و برجای ماندن سوختگی‌های گسترده بر روی بدن آنها هستیم. نظامیان صهیونیست مناطقی را هدف قرار دادند که پیشتر از آنها به‌عنوان مناطق امن برای آوارگان یاد کرده بودند.

مقاومت آنچه را که شب گذشته اتفاق افتاد، به‌مثابه به چالش طلبیدن، نادیده‌انگاری و بی‌اعتنایی کامل به تصمیم دیوان دادگستری بین‌المللی تلقی کرد که خواهان توقف فوری حملات علیه رفح است.

حماس می‌گوید اگر حمایت و چراغ سبز آمریکا برای یورش به رفح به‌رغم حضور پرشمار آوارگان نبود، اشغالگران مرتکب این جنایت نمی‌شدند.

جهاد اسلامی می‌گوید هدف گرفتن غیرنظامیان در اردوگاه‌های آوارگان بیانگر عمق شکست نظامی دشمن در میدان نبرد است.

میدان نبرد طی یکی دو روز گذشته پرحادثه بود به‌ویژه برای اسرائیل که تلفات کم می‌دهد، اما از غرورش چیزی باقی نمانده است. بامداد یکشنبه، صهیونیست‌ها باز هم اسیر دادند آن‌هم در شرایطی که با مانور دادن روی پیدا کردن جنازه اسرایی که در حمله ۷ اکتبر در تله حماس گیر افتادند، تداوم تهاجم به غزه را توجیه می‌کنند تا هدف ادعاییِ خشکاندن ریشه مقاومت را واقعی جلوه دهند.

بازداشت اسرا در منطقه جبالیا واقع در شمال غزه و درنتیجه یک کمین پیچیده رخ داد؛ در جایی که ارتش اسرائیل ادعای پاک‌سازی آن را داشت و در یکی از همان تونل‌هایی که قرار بود نابود شوند.

ظهر یکشنبه، تل‌آویو از قلب رفح موشک‌باران شد تا صهیونیست‌هایی که اعصابشان از تماشای فیلم زنده‌گیری اسرا به دست گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) به رعشه افتاده بود، سراسیمه به خیابان‌ها بدوند.

مفهوم امنیت در ذهن شهرک‌نشینان صهیونیست فروریخته، مقاومت مدنی در کرانه باختری رو به ازدیاد است، جبهه شمالی (حزب‌الله) تهدیدی بالقوه برای بسط دامنه درگیری است و حملات محور مقاومت از عراق و یمن توقف‌ناپذیر است.

جنگ اشباح در هزارتوی دالان‌های حماس ادامه دارد و ارتش اسرائیل انتقام دشمن نامرئی را در حملات شبانه از غیرنظامیانی می‌گیرد که راهی برای گریز ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته