دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 09:57

ایتالیا: اسرائیل در تله حماس افتاده است

ایتالیا: اسرائیل در تله حماس افتاده است
نخست‌وزیر راست‌گرای ایتالیا به‌رغم اتفاق‌نظر مجامع بین‌المللی درباره عدم تناسب پاسخ رژیم صهیونیستی به اقدام ۷ اکتبر حماس، سعی کرد جای مجرم و قربانی را عوض کند.
کد خبر : 917342

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر محافظه‌کار ایتالیا در پایان نشست سران گروه ۷، در پاسخ به این سؤال که چرا هفت کشور صنعتی جهان از محکوم کردن رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار غیرنظامیان غزه امتناع می‌کند، در اظهارنظری عجیب، رژیم صهیونیستی را به‌عنوان طرف مظلوم جنگ معرفی کرد.

ملونی از حزب «برادران ایتالیا» که در نئوفاشیسم ریشه دارد، کشتار وسیع غیرنظامیان از سوی ارتش صهیونیستی را دفاع از خود تعبیر و با اشاره به حمله ۷ اکتبر (طوفان الاقصی)، حماس را مسبب آغاز جنگ معرفی کرد.

این در حالی است که به‌غیراز آمریکا که در دفاع از فرزند نامشروع منطقه به بیراهه می‌رود، جامعه جهانی درباره عدم تناسب پاسخ اسرائیل به اقدام حماس اتفاق‌نظر دارد.

ملونی در توجیه اظهارات خود تا آنجا پیش رفت که مدعی شد: بیم آن را دارم که اسرائیل در تله حماس افتاده باشد.

به ادعای نخست‌وزیر ایتالیا، «به نظر می‌آید که اسرائیل وسط یک دام پریده است، دامی که حماس برای منزوی کردنش پهن کرده بود و ظاهراً هم موفق عمل کرده است».

ملونی درنهایت مدعی شد که دوستان اسرائیل باید با اظهارات شفاف به این رژیم قول امنیت بدهند و این دقیقاً همان کاری است که ایتالیا انجام می‌دهد.

به گزارش آنا، نخست‌وزیر ایتالیا در حالی به دنبال انداختن بار مسئولیت آغاز جنگ به دوش حماس است که در همان ابتدای درگیری، مواضع «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد صهیونیست‌ها و حامیانشان را غافلگیر کرد.

گوترش گفته بود: حمله حماس به اسرائیل بی‌جا اتفاق نیفتاد؛ مردم فلسطین ۵۶ سال است که تحت اشغال بوده‌اند. همچنین مهم است که بدانیم حملات حماس بی‌دلیل رخ نداده است. مردم فلسطین بیش از ۵ دهه تحت اشغال خفه‌کننده هستند.

او گفت: آنها دیده‌اند که زمین‌هایشان پیوسته توسط شهرک‌سازی‌ها و خشونت‌ها بلعیده شده است؛ اقتصادشان خفه شده، مردمشان آواره شده‌اند و خانه‌هایشان ویران شده است.

در حقیقت معنای آنچه گوترش بیان کرد به این برمی‌گردد که ۷ اکتبر و عملیات حماس نقطه ابتدایی بحران نیست و ریشه آن به هفت دهه اشغالگری و آپارتاید اسرائیل برمی‌گردد.

اما تمام تلاش رژیم صهیونیستی، آمریکا و البته ایتالیای تحت رهبری راست افراطی بر این مبنا قرارگرفته که عملیات حماس را اقدام آغازین جا بزنند تا ازلحاظ حقوقی بتوانند حملات وحشیانه به غزه را با عنوان «حق دفاع اسرائیل از خود» توجیه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته