دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 11:45

وزیر جنگ اسرائیل نتانیاهو را به فرصت‌سوزی برای توافق با حماس متهم کرد

وزیر جنگ اسرائیل نتانیاهو را به فرصت‌سوزی برای توافق با حماس متهم کرد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نتانیاهو درباره از دست رفتن فرصت توافق با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای آزادی اسرا هشدار داد.
کد خبر : 924862

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در صفحه کاربری خود در شبکه «ایکس» نوشت: شروط جدیدی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر برای توافق با حماس تعیین کرده است، فرصت دستیابی به توافق برای مبادله اسیران را از بین خواهد برد.

گالانت پیشتر نیز در جلسه شورای جنگ که به منظور بررسی چگونگی پاسخ به حزب‌الله لبنان پس از حادثه «مجدل شمس» برگزار شده بود، به نتانیاهو نسبت به از دست دادن فرصت توافق با حماس هشدار داده بود.

در همین حال، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گالانت در این جلسه گفته که اگر هدف نتانیاهو، جلوگیری از بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه باشد، این موضوع امکان‌پذیر است، اما فرصت را از دست می‌دهیم.

وی افزود: ما با بازگشت فلسطینی‌ها به شمال نوار غزه موافقت کرده‌ایم و اگر این کار انجام نشود، توافق از دست می‌رود.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی مولفه‌هایی چون کنترل «محور صلاح‌الدین» (فیلادلفیا) در مرز غزه-مصر، نظارت بر رفت‌و‌آمد افراد از جنوب به شمال نوار غزه و نیز دسترسی به اسامی اسرای زنده صهیونیست را از جمله مفاد اصلاحیه طرح پیشنهادی نتانیاهو برای آتش‌بس عنوان کرد.

این رسانه صهیونیستی، هدف نتانیاهو از گنجاندن این شروط در طرح آتش‌بس را، جلوگیری از به نتیجه رسیدن آن عنوان و اضافه کرد: موارد مطرح‌شده در اصلاحیه مورد‌نظر نتانیاهو بعید است از سوی حماس پذیرفته شود.

طرح پیشنهادی نتانیاهو از نابودی یا کنار رفتن حماس از قدرت سخنی به میان نیاورده، اما حق بازگشت رژیم اسرائیل به جنگ را برای این رژیم محفوظ نگه داشته است.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نیز در گزارش مشابهی، نظارت بر محور صلاح‌الدین را مورد تاکید «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) عنوان کرد که می‌تواند از طریق حضور نیرو‌های صلح‌بان خارجی تحقق یابد.

پیشتر نیز یک مقام غربی، یک منبع فلسطینی و دو منبع مصری به خبرگزاری «رویترز» گفته بودند که رژیم صهیونیستی در حال طراحی اصلاحیه‌ای برای طرح آتش‌بس است که می‌تواند مذاکرات را پیچیده‌تر کند.

براساس این گزارش، مذاکره‌کنندگان رژیم اسرائیل خواهان یک مکانیسم غربالگری برای بازگشت ساکنان غیرنظامی به شمال غزه هستند، زیرا نگران هستند که این ساکنان از رزمندگان حماس که هنوز آنجا را در اختیار دارند، حمایت کنند.

در همین حال یک منبع فلسطینی و دو منبع مصری گفتند که حماس درخواست جدید رژیم اسرائیل را رد کرده است.

این دو منبع مصری، درخواست کنترل مرز غزه با مصر در محور صلاح‌الدین را نیز مورد پذیرش قاهره ندانستند و اعلام کردند که این خواسته خارج از چارچوب توافقات گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته