دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 15:23

بغداد‌الیوم: واشینگتن از طریق میانجی‌گران عراقی ۲ پیام به تهران مخابره کرده است

بغداد‌الیوم: واشینگتن از طریق میانجی‌گران عراقی ۲ پیام به تهران مخابره کرده است
یک رسانه عراقی می‌گوید که در میانه نگرانی‌ها از بروز جنگ احتمالی میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل، واشینگتن طی ۴۸ ساعت گذشته دو پیام از طریق میانجیگران به تهران ارسال کرده است.
کد خبر : 924947

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری «بغداد الیوم» روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا از خطر وقوع جنگ فراگیر و علنی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سایه زرادخانه تسلیحاتی بزرگ حزب‌الله و نیز حضور گروه‌های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و حمایت ایران آگاه و نگران است.

این رسانه عراقی افزود: آمریکا طی ۴۸ ساعت گذشته از طریق میانجی‌های عراقی دو پیام به مقامات جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده است.

به نوشته بغداد الیوم، مضمون پیام‌های واشینگتن این است که آمریکا خواهان جنگ فراگیر و آشکار در لبنان نیست و به دنبال آرام‌سازی و کاهش تنش‌هاست.

براساس این گزارش، واشینگتن در این پیام‌ها همچنین بر لزوم پرهیز از گسترش دامنه جنگ در منطقه تاکید کرده است چرا که آمریکا بر تأمین امنیت تل‌آویو متعهد است و این به معنای ورود آمریکا به منازعه در صورت بروز جنگی علنی و فراگیر است.

 در حالیکه حزب‌الله هرگونه دخالت در حمله به «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان را تکذیب کرده است، مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای سوء‌استفاده از آن برای توجیه حملات به لبنان هستند و بر قطعی بودن پاسخ به آن تاکید می‌کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته