دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 16:43

میقاتی: لبنان پیام مفصلی درباره ادعاهای اسرائیل به شورای امنیت می‌فرستد

میقاتی: لبنان پیام مفصلی درباره ادعاهای اسرائیل به شورای امنیت می‌فرستد
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: هدف از جنگ روانی دشمن صهیونیستی، تضعیف روحیه لبنانی‌هاست و اعتراض ما به ادعاهای رژیم صهیونیستی به شورای امنیت ارسال خواهد شد.
کد خبر : 924967

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که بیروت موضع خود را به همه کشورهای دوست ابلاغ کرده است و پیام مفصلی نیز درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی به شورای امنیت ارسال خواهد کرد.

وی خواستار بی‌توجهی مردم لبنان به شایعات و اخبار کذب شد و گفت که هدف از این شایعات، ایجاد رعب و وحشت در دل لبنانی‌هاست.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: هدف از جنگ روانی دشمن صهیونیستی، تضعیف روحیه لبنانی‌هاست. دولت با تمام وزارتخانه‌ها و نهادهای آن برای مقابله با هر گونه وضعیت اضطراری آماده است و تمامی تدابیر به گونه‌ای که هیچ وحشتی در میان شهروندان ایجاد نکند، اتخاذ می‌شود.

شبکه المیادین نیز به نقل از میقاتی گزارش داد که ارعاب و تهدید به جنگ فراگیر هرگز لبنانی‌ها را از پایبندی به حق خود در سرزمینشان و دفاع از آن با استفاده از تمامی ابزارهای مشروع، بازنخواهد داشت.

میقاتی همچنین خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شد.

شامگاه شنبه روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شاهد وقوع انفجاری بود که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت انفجار در روستای مجدل شمس، اصابت یک موشک پدافندی خود ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته