دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 12:02

ارتش اسرائیل: به حمله «مجد شمس» پاسخ می‌دهیم/ حزب‌الله مسئول است

ارتش اسرائیل: به حمله «مجد شمس» پاسخ می‌دهیم  حزب‌الله مسئول است
ارتش اسرائیل به‌رغم تأکید حزب‌الله لبنان مبنی بر عدم دخالت در حمله به یک شهرک صهیونیست‌نشین در بخش اشغالی بلندی‌های جولان، انگشت اتهام را به سوی حزب‌الله گرفت و از انتقام سخن گفت.
کد خبر : 924434

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حالیکه حزب الله هرگونه دخالت در حمله به «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان را تکذیب کرده است، مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای سوءاستفاده از آن برای توجیه حملات به لبنان هستند و بر قطعی بودن پاسخ به آن تاکید می کنند.

در همین راستا، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ ما قوی و در داخل خاک لبنان خواهد بود.

وی افزود: در صورت لزوم با تمام قدرت عمل خواهیم کرد و همه ابزارهای لازم را برای بازگرداندن ساکنان شمال (شهرک‌های مرز لبنان) به خانه‌هایشان به کار خواهیم گرفت.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز حین بازدید از مجدل شمس مدعی شد: حزب‌الله لبنان مسئول این تراژدی است و هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: ما روند عملیات پاسخ به حمله مجدل شمس را تعیین کرده‌ایم.

«بنی گانتس» رئیس حزب اپوزیسیون «اتحاد» نیز در این باره با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه کابینه نتانیاهو به دلایل سیاسی، کاری که اسرائیل به آن نیاز دارد را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: باید پاسخ قوی به حزب‌الله و لبنان داده شود و برای عملیات گسترده در شمال آماده شویم.

بر اساس این گزارش، قرار است که بعد از ظهر امروز نیز کابینه رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را به ریاست نخست‌وزیر این رژیم درباره حمله مجدل شمس برگزار کند.

شهر مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

همچنین پایگاه خبری «آکسیوس» اعلام کرد که حزب‌الله به سازمان ملل اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته