دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

صابری: پایان‌نامه‌های تولید هوش مصنوعی با طراحی نرم‌افزار شناسایی شوند

صابری: پایان‌نامه‌های تولید هوش مصنوعی با طراحی نرم‌افزار شناسایی شوند
معاون حقوقی وزارت علوم گفت: قطعاً نمی‌توانیم به‌راحتی متقلبان استفاده از هوش مصنوعی در امور علمی و ... را شناسایی کنیم؛ بنابراین طراحی نرم‌افزار‌های ناظر به این موضوع امری لازم است.
کد خبر : 902167

رضا صابری، معاون حقوقی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره راهکار‌های وزارت علوم برای جلوگیری از پایان‌نامه‌نویسی به کمک هوش مصنوعی اظهار کرد: هوش مصنوعی موضوعی است که خیلی از حوزه‌های جهان را به خود درگیر کرده است.

وی افزود: حوزه علم و فناوری دووجهی است، یعنی هم می‌تواند از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزار پیشرفت‌کننده استفاده کند و هم در مقابل استفاده از آن برای تسهیل در امور و تقلب‌های گسترده نگرانی جدی داشته باشد. 

معاون حقوقی وزارت علوم تصریح کرد: مصادیق مجرمانه اگر در فضای مجازی اتفاق بیفتد از طریق قانون قابل پیگیری و تعریف خواهد بود؛ قطعاً نمی‌توانیم به‌راحتی متقلبان استفاده از هوش مصنوعی در امور علمی را مانند متخلفان پایان‌نامه‌نویسی و فروش مدرک دانشگاهی و ... شناسایی کنیم، بنابراین طراحی نرم‌افزار‌های ناظر به این موضوع برای جلوگیری از تقلب در پایان‌نامه و مقاله امری لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته