دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1402 - 15:14

مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات زمینه ساز رشد کشور است

مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات زمینه ساز رشد کشور است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات را زمینه ساز رشد کشور عنوان کرد.
کد خبر : 896813

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جمع معاونان، استادان، مسئولان و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه، رسالت دانشگاه در مقطع کنونی را بسیار مهم و حساس دانست و اظهار کرد: دانشگاه باید همه توان خود را برای شرکت دانشجویان در انتخابات به کار گیرد. مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات زمینه ساز رشد کشور است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اضافه کرد: دعوت از نامزد‌های انتخاباتی و حضور آنها در دانشگاه زمینه ساز ورود انسان‌های دارای صلاحیت به مجلس است. قانون گذاری و نظارت از وظایف اصلی مجلس بوده؛ اما مقوله نظارت جدی گرفته نشده و رو به فراموشی است. با انتخاب افراد شایسته که تحت فشار‌های قدرت قرار نگیرند می‌توان امیدوار بود مجلس به وظیفه نظارتی خود روآورده، قوانین تصویب شده را به مرحله اجرا درآورد و دولت را مکلف به حرکت در مسیر ریل گذاری شده کند.

انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزادی اسلامی استان یزد نیز انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام برشمرد و گفت:  این انقلاب در عصری به وقوع پیوست که در یکی از دو قطب دنیای آن زمان دین از اسلام انکار و در قطب دیگر آن اگر نه این کار، حداقل به حاشیه رانده شده بود. درست در چنین زمانی انقلابی به نام خدا با شعار‌های دینی با فرمانده رهبر دینی و معطوف به اهداف دینی به وجود آمد و بلافاصله اثرات شگفت آور خود را در جهان معاصرش به جای گذاشت.

حجت الاسلام حسن زارع تأکید کرد: باید تلاش خود را برای انقلاب به کار گرفته و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات را رقم زنیم.

دانشگاها با ایجاد نوآوری زمینه‌ساز مشارکت در انتخابات باشند

رئیس دانشکده تعلیم و تربیت آزاد اسلامی یزد نیز بیان کرد: حرکت در نظام جمهوری اسلامی در مسیر الهی بدون مشکلات نیست و هر آنچه از ناحیه بندگان عرض ارادت بیشتر باشد گرفتاری‌ها و دشمنی‌ها بیشتر خواهد بود.

سیدعلی المدرسی توضیح داد: بسیج اساتید، تشکلات دانشجویی و مجموعه هم‌اندیشی اساتید ظرفیتی هستند که باید با خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها این مجموعه‌ها را برای نقش آفرینی در انتخابات فعال کرد و هر آنکس که مخاطبی دارد باید با روشنگری زمینه مشارکت مردم را فراهم سازد.

به گزارش آنا، در این نشست استادان و نخبگان دانشگاه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته