دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1402 - 12:11

دانشگاهیان زنجیرهای بیان‌شده در جهاد تبیین را به مدل‌های اجرایی تبدیل کنند

دانشگاهیان زنجیرهای بیان‌شده در جهاد تبیین را به مدل‌های اجرایی تبدیل کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین زنجیرهای بیان‌شده از سوی رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب را به مدل‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف تبدیل کنند.
کد خبر : 891624

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در دومین جشنواره استانی «شهید دکتر مصطفی چمران» با اشاره به فقه در نظام تشیع اظهار کرد: فقه فرامین الهی را با یک سری قاعده‌مندی‌های ملموس، راه را به سایر افراد نشان داده است.

وی افزود: دشمن تلاش کرد تا جریان روحانیت را در جامعه با مشکل مواجه کند؛ اما شاهد شکست نقشه‌های دشمن در این راستا هستیم و با توجه به سه گام خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده، می‌توان دریافت که این سه گام برگرفته از دانش در حوزه فقه، تدابیر در حوزه راهبرد جهان اسلام و تجربه‌های ایشان در میدان مبارزات انقلابی است. امروز مرز ایران مرز‌های جهاد نیست و جریان‌های دنیا بیانگر این بوده که به درستی توانستیم انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد: موشک‌های ایران از خوزستان به پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل در عراق شلیک شد تا به دشمن نشان دهیم که هم از نظر تجهیزات و هم از نظر راهبرد و رهبر کسی توان مقابله با ایران را ندارد و به کسی اجازه تجاوز به کشور و امنیت ملت ایران داده نخواهد شد.

دهقانی‌اشکذری با بیان اینکه دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین زنجیرهای بیان شده از سوی رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب را به مدل‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف تبدیل کنند، تأکید کرد: باید در مراسم‌های مختلف مانند جشنواره‌های استانی از استادانی که ترکیب علم و دین، علم و عمل و سنت و مدرنیته را باهم پیش بردند و جوانان زمان خود را با خود همگام کردند مانند شهید چمران بیش‌تر یاد کرد و مسیر این شهید بزرگوار نیز توسط استادان شناخته و پیموده شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به آستانه انتخابات در کشور مطرح کرد: اصل مشارکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان صالح و کارآمد دو اصل مهمی بوده که باید به آن توجه شود که نخستین راه در این راستا در ارتباط دانشجو و استاد است؛ باید هم رأی داد و هم تواصی به رأی کرد.

انسان باید برای عرصه‌های جهادی در زندگی آماده باشد

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز با اشاره به اینکه انسان باید خود را برای عرصه‌های جهادی مختلف در زندگی آماده کند، گفت: آسان‌ترین جهاد امروز است که دشمن را می‌شناسیم و سخت‌ترین جهاد نیز جهادی بوده که پیچیدگی‌های شناختی دارد. امروزه به قدرتی رسیدیم که به دشمن سیلی می‌زنیم و آن توان پاسخگویی ندارد و این قدرت نظامی کشور را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسن زارع بیان کرد: اگر در عرصه جنگ شناختی نتوانیم رسالت فهم، بصیرت و تشخیص درست را انجام دهیم، مطمئنا به مشکلات بزرگی خواهیم خورد و راه را گم خواهیم کرد. باید میدان جنگ را به درستی بشناسیم و خوب به آن عمل کنیم و تنها راه آن تولید علم و فناوری و گره‌گشایی مسیر بشر است.

وی با بیان اینکه در تولید علم باید تقوا را پیشه کرد، ادامه داد: نباید حتی در تولید علم تقوا را فراموش کنیم؛ زیرا این فراموشی باعث ایجاد علمی می‌شود که به بشر آسیب می‌رساند و مشابه این موضوع را در سال‌های گذشته به خوبی در سایر کشور‌ها مشاهده کردیم.

به گزارش آنا، در پایان از استادان فرهیخته استان با اهدا لوح و تندیس قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته