دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همایش ملی راهبرد‌های توسعه صنعتی برگزار می‌شود

همایش ملی راهبرد‌های توسعه صنعتی برگزار می‌شود
سومین همایش فصلی شورای انجمن‌های علمی ایران با محوریت راهبرد‌های توسعه صنعتی و تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، ۱۶ دی ماه در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.
کد خبر : 888621

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید علیرضا شجاعی، عضو هیئت مدیره شورای انجمن‌های علمی ایران و دبیر این همایش با اعلام این خبر، افزود: این رویداد ملی با حضور روسا و اعضای هیئت مدیره انجمن‌های علمی کشور و تشکل‌های مختلف صنعتی و معدنی و صاحبنظران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این همایش بستر و فرصتی برای توسعه تعاملات دولت و مجلس با انجمن‌های علمی در موضوعات تخصصی و راهبردی است، گفت: از وزیر صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی معاونان وزراتخانه‌های صمت و اقتصاد و نیز سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای حضور و سخنرانی در این همایش دعوت شده است.

معاون اسبق برنامه‌ریزی وزارت صمت هدف اصلی سلسله همایش‌های شورای انجمن‌های علمی ایران را جریان‌سازی برای ارتقای بینش راهبردی در بدنه دولتی و خصوصی برشمرد و در خصوص محور‌های همایش بیان کرد: در این رویداد ملی موضوع راهبرد‌های توسعه صنعتی از چند منظر راهبردی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها محور ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام در توسعه صنعتی کشور، محور قوانین و مقررات و تسهیل‌گری در امر تولید، محور راهبرد‌های توسعه صادرات صنعتی و معدنی و به تبع آن موضوع ارز، محور راهبرد‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن است.

شجاعی ادامه داد: از دیگر محور‌های راهبردی مهمی که در این همایش به آن خواهیم پرداخت و ارتباط نزدیکی با انجمن‌های علمی، دانشگاهیان و نخبگان دارد، محور راهبرد‌های توسعه سرمایه انسانی در بخش صنعت و معدن و تجارت و محور راهبرد‌های تحولات علمی، نوآوری و فناوری و انقلاب صنعتی چهارم و پنجم است.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران اظهار داشت: همایش راهبرد‌های توسعه صنعتی فرصتی است برای مطالبه گری جامعه علمی و صنعتی کشور از مسوولان برای تهیه و تصویب سند و نقشه راهبردی صنعتی کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و قریب دو سال از فرمایشات ایشان در این زمینه می‌گذرد.

وی در پایان گفت: اتصال جامعه نخبگانی و دانشگاهی به ویژه انجمن‌های علمی که متشکل از اساتید، دانش آموختگان، دانشجویان و صاحبنظران یک رشته تخصصی از دانشگاه‌های مختلف هستند، به دستگاه‌های اجرایی و حوزه حاکمیتی کشور قطعا برکات بسیاری برای جامعه و مملکت خواهد داشت و روند حکمرانی را بهبود می‌بخشد.

نخستین همایش فصلی شورای انجمن‌های علمی ایران در سال ۱۴۰۲ با عنوان «نظام بودجه‌ریزی در ایران: آسیب‌شناسی و راهکار‌های ارتقا» ۴ تیرماه، دومین همایش فصلی با عنوان «نقد و ارزیابی مواد محیط زیستی لایحه برنامه هفتم توسعه»، در ۱۸ مردادماه در دانشگاه خاتم برگزار شده است و همایش سوم با موضوع راهبرد‌های توسعه صنعتی با تاکید بر اجرای سیاست‌های کلی نظام، ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته