دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1395 - 11:50

اجلاس مجمع جهانی اسلام با حضور جهانگیری و ظریف در یزد برگزار می‌شود

اجلاس مجمع جهانی اسلام در روزهای 4 و 5 خرداد در شهر یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر : 87381

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام که بزرگترین گردهمائی اندیشکده‌های جهان اسلام تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی است از سوی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برکزار خواهد شد.


این نشست قرار است با عنوان «ارتباطات استراتژیک، ارزش‌ها، نهادها و افراد مرجع» در تاریخ 4 و 5 خرداد ماه سال جاری در شهر یزد برگزار شود.


مهم ترین هدف این اجلاس توجه به مسائل و مشکلات پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی در حوزه های مختلف و تلاش برای مفاهمه و نیل به نقاط مشترک دنیای اسلام و ارائه آموزه های فراگیر از اصول و احکام اسلامی بر اساس آنها و مبارزه با تعاریف نادرست تعالیم اسلامی توسط جریانهای انحرافی و خشونت گرا است.


بررسی مقابله با خشونت و تروریسم، گسترش ارزش‌های مشترک، تعدیل تعارضات اجتماعی و همزیستی، حقوق شهروندی، بحران مهاجرت و کرامت انسانی ،مقابله با اسلام هراسی و ساخت آینده جهان اسلام از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش خواهد بود.


همچنین در این کنفرانس شخصیتهای سیاسی، اندیشمندان و متفکران از سراسر جهان اسلام، اروپا و آسیا شرکت خواهند کرد.


مراسم افتتاحیه این نشست با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و مراسم اختتامیه نیز با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته