دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1402 - 10:26
سرپرست دانشگاه آزاد ارومیه:

حکمرانی اسلامی بر بستر نهاد علمی و معنوی بنا می‌شود

حکمرانی اسلامی بر بستر نهاد علمی و معنوی بنا می‌شود
محمدرضا ولیلو گفت: نهادهایی که بر بستر نهاد علم و معنویت بنا شده‌اند، راهبر همه تحولات فردی و اجتماعی هستند و در حکمرانی اسلامی نهاد دولتی بر بستر نهاد علمی و معنوی بنا می‌شود.
کد خبر : 867922

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نشستی با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: نهادهایی که بر بستر نهاد علم و معنویت بنا شده‌اند، راهبر همه تحولات فردی و اجتماعی هستند و در حکمرانی اسلامی نهاد دولتی بر بستر نهاد علمی و معنوی بنا می‌شود. در همین راستا دانشگاه از این جهت که بستر نهاد علمی و فرهنگی است می‌تواند منشأ همه تحولات و زمینه‌ساز نقش‌آفرینی جوانان باشد.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالاست، افزود: اراده این دانشگاه، حرکت محوری و جدی در سه امر «حفظ کیان دانشگاه»، «ارتقای علمی» و «گسترش فضای انقلابی» است که دانشجویان در خط مقدم این حرکت هستند و مهم‌ترین نقش در حفظ کیان دانشگاه را ایفا می‌کنند. دانشگاه کارکردهای اساسی در جامعه داشته و علاوه بر علم‌آموزی، دغدغه‌هایی فراتر از مرزهای علم نیز دارد که باید همه ابعاد انسان را مورد توجه قرار دهد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف اساسی و جدی دشمن است؛ اما ما هم در مقابله با دشمن به‌شدت جدی هستیم.

ولیلو با تأکید بر اینکه برنامه‌هایی که توسط دانشجویان راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند، موفق بوده و اثرگذاری بیش‌تری دارند، گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی باعث می‌شود بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان به فعالیت در بیاید و در خدمت تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور قرار گیرد.

وی به ضرورت تقویت جایگاه تشکل‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی باعث، رشد اجتماعی می‌شوند و دانشجو آماده نقش‌آفرینی بعد از دانشگاه می‌شود از این‌رو تمرکز اصلی فعالیت‌ها باید بر مبنای فعال‌سازی و افزایش مشارکت دانشجویان در این تشکل‌ها باشد.

به گزارش آنا، پیش از این نیز نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته