دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا تأکید شد؛

ارتقای ارتباطات بین‌المللی حوزه پزشکی با کاهش بروکراسی اداری

ارتقای ارتباطات بین‌المللی حوزه پزشکی با کاهش بروکراسی اداری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای برقراری ارتباطات بین‌المللی در حوزه پزشکی نیازمند کاهش بروکراسی‌های اداری و افزایش ابعاد حمایت‌های مالی هستیم.
کد خبر : 847922

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با آنا درباره گسترش ارتباطات بین‌المللی حوزه پزشکی کشور اظهار کرد: اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای ظرفیت مطلوب آموزشی و پژوهشی هستند که این موضوع می‌تواند در فضای تعاملات بین‌المللی به اشتراک گذاشته شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه پس از کرونا درس بزرگی به همه داده شد تا در حوزه‌های بیماری‌ها با اشتراک نظر بیشتری کار کنیم و مرز‌های جغرافیایی باید کنار گذاشته شوند تا تعاون عمومی برای به اشتراک گذاشتن تجارب پزشکی و علمی انجام شود. 

زالی بیان کرد: دوران پساکرونا فرصت مناسبی برای گسترش تبادلات بین‌المللی است و ایران هم با توجه به ظرفیت گسترده در دانشگاه‌های علوم پزشکی دست پری برای ارتباطات دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گسترش ارتباطات بین المللی علاوه بر اینکه موجب ارتقا و بالابردن کیفیت ارائه خدمات در کشور می‌شود به افزایش سطح آموزش و پژوهش کمک قابل توجهی می‌کند. 

** ۱۵۰۰ مقاله علمی با مشارکت استادان خارجی تدوین کرده ایم

زالی اضافه کرد: سال گذاشته دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از ۵ هزار مقاله ۱۵۰۰ مقاله مستقیما با مشارکت استادان بین المللی هم نام و هم تراز با دانشگاه خودمان تدوین شده که عدد بسیار خوبی است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نیازمند حمایت‌های بیشتر از حد در زمینه تعاملات بین المللی هستیم، به خصوص ظرفیت‌های جدیدی برای تبادل استاد با دانشجو، رفع بروکسی‌های دست و پاگیر، مشارکت فعالانه‌تر ظرفیت‌های دیپلماتیک خارج از کشور در راستای دیپلماسی علمی، ایجاد ظرفیت‌های جدید و مشوق‌های مالی برای استادان به خصوص استادان جوان جهت استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، زمینه سازی و تسهیل گری برای روابط دانشگاه‌ها با یکدیگر که در سال‌های اخیر کاهش یافته، مشارکت در فدراسیون‌های جهانی باید ایجاد شوند. 

زالی بیان کرد: ایران پتانسیل خوبی دارد که در حوزه پزشکی در منطقه و سطوح جهانی ارتباطات خوبی را با کشور‌های دیگر برقرار کند و در این زمینه نیازمند کاهش بروکراسی‌های اداری و افزایش ابعاد حمایت‌های مالی هستیم؛ چرا که در سال‌های اخیر عمدتا استادان دانشگاه با هزینه‌های شخصی خود برای تحقیقات علمی به خارج از کشور رفته اند و در دوره‌های تکمیلی شرکت کرده اند و دانشگاه‌ها بودجه جدا و مکفی برای انجام این کار ندارند؛ بنابراین ضرورت بودجه‌های تشویقی برای تمام استادان به ویژه جوانانی که حقوق کافی در راستای تحقق ارتقای تعاملات بین المللی ندارد امری جدی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب