دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1402 - 15:56
رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد:

ارتباط قوی دانشگاه و صنعت دانشجویان را به اشتغال نزدیک‌تر می‌کند

ارتباط قوی دانشگاه و صنعت دانشجویان را به اشتغال نزدیک‌تر می‌کند
علی سروری‌مجد گفت: ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی در استان‌های کشور وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید با ارتباط قوی دانشگاه و صنعت توسعه یابد و دانشجویان به اشتغال نزدیک‌تر شوند.
کد خبر : 845752

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از مشهد، علی سروری‌مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با تأکید بر توسعه طرح پویش در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی در استان‌ها وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید توسعه یابد و دانشجویان به اشتغال نزدیک‌تر شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی نیز دغدغه اشتغال نداشته باشند؛ چراکه این مهم بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه آزاد است.

وی افزود: از روزی که به‌عنوان دانشجو پا به دانشگاه گذاشتیم، هیچ‌کدام از معیار‌های مادی برای ما مطرح نبوده و اوج لذت در تربیت و آموزش دانشجویان متعهد بوده، پس مسیر، مسیر کاملاً متفاوت از بقیه افشار مردم است. مسیر معلم و کلاس درس آنقدر متعالی و ارزشمند بوده که با معیار‌های مادی قابل مقایسه نیست.

مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی و امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر انتقال هدف و آرمان مقدس دانشگاه به استادان جدیدالاستخدام گفت: از سوی دیگر دانشگاه نیز از باب کرامت انسانی رسالتی دارد. چند سال اخیر با وجود تورم جامعه افزایش شهریه نداشتیم؛ زیرا دانشجویان و اولیای آنان توان پرداخت هزینه‌های سنگین را ندارند.

ارتباط قوی دانشگاه و صنعت دانشجویان را به اشتغال نزدیک‌تر می‌کند

سروری‌مجد با بیان اینکه شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار کمتر از شهریه مدارس غیرانتفاعی است، اضافه کرد: در این شرایط، دانشگاه توانسته افزایش دانشجو داشته و افزایش شهریه نداشته باشد از آن طرف افزایش حقوق استادان و کارکنان همواره مدنظر مدیریت دانشگاه است. به دلیل اینکه دانشگاه غیردولتی هستیم؛ بنابراین به ناچار باید درآمد‌های غیرشهریه‌ای خودمان را افزایش دهیم. این کار از چند سال گذشته به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان دانشگاه آغاز و در این راستا نیازمند همفکری و همدلی همه استادان هستیم.

وی عنوان کرد: اساساً تعطیلی مدیران ارشد دانشگاه معنا ندارد؛ زیرا کار شبانه‌روزی است، این همدلی و انسجام و هم‌افزایی که در مجموعه دانشگاه آزاد بوده در جای دیگری ندیدم و این امر مثال‌زدنی است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مسئله مسکن کارکنان و استادان مطرح کرد: موضوع مسکن بیش از یک سال است که با رایزنی با وزارت مسکن و شهرسازی آغاز و در نهایت منجر به تفاهم‌نامه اخیر با این وزارتخانه شد، امیدواریم با پیگیری استان‌ها و تغییر کاربری زمین‌ها این موضوع به نتیجه برسد.

سروری‌مجد از تصویب افزایش حقوق سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت رئیسه این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: این موضوع پس از تصویب در هیئت امنای دانشگاه از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد. به‌صورت میانگین در سال گذشته بیش از ۳۱ درصد افزایش حقوق داشته‌ایم؛ اما در شهریه افزایش چندانی نداشته‌ایم و این افزایش‌ها اغلب از محل درآمد‌های غیرشهریه است.

وی با بیان اینکه برخلاف بسیاری از دانشگاه‌ها نه تنها دستمان در جیب دولت نیست؛ بلکه مطالبات خودمان را هم از دولت پیگیر هستیم، تبیین کرد: در بحث غذای دانشجویی طوری برنامه‌ریزی کردیم که یارانه ناچیزی می‌پردازیم و با این وضعیت رضایت دانشجو را جلب کرده‌ایم در حالی که دانشگاه‌های دولتی هنوز مسئله غذا را حل نکرده‌اند.

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درآمد‌های غیر شهریه‌ای تأکید کرد: در موضوع درآمد‌های غیرشهریه باید به سمت دانش‌بنیان‌ها حرکت کنیم؛ اگر در این زمینه خوب تلاش کرده باشیم استاد مستقیم کار تخصصی می‌کند و رونقی است برای کشور و درآمد خود دانشگاه افزایش می‌یابد.

سروری مجد از برپایی نمایشگاه ملی عصر امید در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشگاه آزاد اسلامی که به‌زودی برگزار خواهد شد خبر داد و با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، ادامه داد: دانشمند بزرگ شهید مطهری که هنوز هم مبانی آن در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود؛ اما هنوز نتوانستیم قدر شهید مطهری را به‌طور شایسته بدانیم.

ارتباط قوی دانشگاه و صنعت دانشجویان را به اشتغال نزدیک‌تر می‌کند

به گزارش آنا، در این مراسم از ۱۰ استاد برگزیده علمی ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته